Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback

Tomek, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb III Liftback 2.0 TDI 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Autem jeżdżę 2mce. Przejechałem 7,5kkm. Wersja L&K, 190KM diesel DSG. Czekałem na nie 8mcy, więc miałem dużo czasu, by dobrać wyposażenie, które przyda mi się w codziennym użytkowaniu. Słowem wstępu - auto jest świetne. Przy zakupie zastanawiałem się również nad Passatem i Tucsonem. Z perspektywy czasu - Superb to świetny wybór. W porównaniu z Passatem jest o wiele większy w środku. Naprawdę. Zauważalnie praktycznie wszędzie. Porównanie liftbacka z sedanem to kolejne punkty dla Skody. Do Passata ciężko jest włożyć cokolwiek większego. Tu - praktycznie jak w combi. Auto doposażone w większość dodatków z cennika konkuruje z Audi A6. Tylko, że Audi kosztuje 2 czy 2,5 razy tyle. To co się sprawdziło: -silnik diesla 190km (spalanie około 7listrów przy świetnej dynamice) -światła wersji L&K - genialne -DSG -beżowa skóra - trzeba dbać, ale da się utrzymać w czystości, a wnętrze wygląda świetnie -TV -składany hak -ogrzewana przednia szyba -kamera cofania (bezwzględnie) -koła 19" - jeżdżę nawet zimą. Nie czuć nierówności drogi. Auto pływa po prostu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem też wersją 150konną. Wystarczy do codziennej jazdy. No ale przy 190 czuć już (jak to Zachar mówi) przyjemny masaż pleców. Jeżeli diesel - warto wybrać wersję 190KM.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna. W momencie kick-downu może minimalnie "przeciąga" biegi, mogła by szybciej przeskakiwać na kolejne.
5,0
Układ jezdny
Użytkuję głównie w trasie. Jednym słowem - komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyną bolączką przy liftbacku jest widok przez tylną szybę. Za jej końcem jest jeszcze kawałek auta, nie widać gdzie się kończy. Koniecznie kamera cofania i wycieraczka tylnej szyby. Po 2tyg jazdy nie czuje się już żadnego dyskomfortu i płynnie manewruje na parkingach (świetna zwrotność).
5,0
Ergonomia
Miałem przyjemność pojeździć trochę passatem. Niby praktycznie identyczny w środku, ale Skoda jest bardziej funkcjonalna, wszystkie opcje są rozłożone w bardziej naturalny i oczywisty sposób. Fotele ustawiane we wszystkich stronach elektrycznie. Pomimo wzrostu (184cm) nie zauważyłem, by fotele kończyły się poniżej ramion. Są bardzo wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa. Ogrzewana przednia szyba to genialny wynalazek. Przy skórzanych fotelach - koniecznie trzeba mieć je ogrzewane. Dwie rzeczy jakich jeszcze nie rozgryzłem to dosyć słabo rozgrzewająca się tylna szyba i w trakcie jazdy w trasie czasami parujące się szyby (po kilku chwilach efekt znika).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co pisać. Bagażnik ogromy, odległość od tylnej kanapy do przednich foteli chyba największa w klasie. GENIALNY.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo ok. Czytałem na forach, że ludzie trochę na to narzekali, ale albo ja mam niższe wymagania :) albo poprawili wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie po przejechaniu 7kkm to 7,4 l/100km. Trzeba tu podkreślić, że jak się kupuje auto zimą i stoi na parkingu analizując wszystkie opcje nowej zabawki - lekko zawyża się te wartości :) Większość przejechana prędkością 130-150km/h w trasie. około 10% to miasto. Można uzyskać 6 litrów, ale zabieramy sobie frajdę z jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
To chyba parametr dobrze opisujący Skodę Spuerb. Jak pisałem powyżej - tak wyposażone Audi A6 kosztuje... uhuhu... dużo. Jakość wnętrza wersji L&K jest na naprawdę dobrym poziomie. Nic nie trzeszczy, wszystko solidnie spasowane. W cenie 150-170kpln nie dostaniemy tak doposażonego auta. Możemy się rozglądać za C-klasą, BMW, Audi, ale to będą wersje kompletnie podstawowe. Tu mamy na prawdę włożone wszystko, co oferują topowe marki. Nie wypowiadam się oczywiście na temat designu - jest to subiektywna sprawa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Liftback 2.0 TDI 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Liftback