Autem jeżdżę 2mce. Przejechałem 7,5kkm. Wersja L&K, 190KM diesel DSG. Czekałem na nie 8mcy, więc miałem dużo czasu, by dobrać wyposażenie, które przyda mi się w codziennym użytkowaniu. Słowem wstępu - auto jest świetne. Przy zakupie zastanawiałem się również nad Passatem i Tucsonem. Z perspektywy czasu - Superb to świetny wybór. W porównaniu z Passatem jest o wiele większy w środku. Naprawdę. Zauważalnie praktycznie wszędzie. Porównanie liftbacka z sedanem to kolejne punkty dla Skody. Do Passata ciężko jest włożyć cokolwiek większego. Tu - praktycznie jak w combi. Auto doposażone w większość dodatków z cennika konkuruje z Audi A6. Tylko, że Audi kosztuje 2 czy 2,5 razy tyle.
To co się sprawdziło:
-silnik diesla 190km (spalanie około 7listrów przy świetnej dynamice)
-światła wersji L&K - genialne
-DSG
-beżowa skóra - trzeba dbać, ale da się utrzymać w czystości, a wnętrze wygląda świetnie
-TV
-składany hak
-ogrzewana przednia szyba
-kamera cofania (bezwzględnie)
-koła 19" - jeżdżę nawet zimą. Nie czuć nierówności drogi. Auto pływa po prostu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem też wersją 150konną. Wystarczy do codziennej jazdy. No ale przy 190 czuć już (jak to Zachar mówi) przyjemny masaż pleców. Jeżeli diesel - warto wybrać wersję 190KM.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna. W momencie kick-downu może minimalnie "przeciąga" biegi, mogła by szybciej przeskakiwać na kolejne.
5,0
Układ jezdny
Użytkuję głównie w trasie. Jednym słowem - komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyną bolączką przy liftbacku jest widok przez tylną szybę. Za jej końcem jest jeszcze kawałek auta, nie widać gdzie się kończy. Koniecznie kamera cofania i wycieraczka tylnej szyby. Po 2tyg jazdy nie czuje się już żadnego dyskomfortu i płynnie manewruje na parkingach (świetna zwrotność).
5,0
Ergonomia
Miałem przyjemność pojeździć trochę passatem. Niby praktycznie identyczny w środku, ale Skoda jest bardziej funkcjonalna, wszystkie opcje są rozłożone w bardziej naturalny i oczywisty sposób. Fotele ustawiane we wszystkich stronach elektrycznie. Pomimo wzrostu (184cm) nie zauważyłem, by fotele kończyły się poniżej ramion. Są bardzo wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa. Ogrzewana przednia szyba to genialny wynalazek. Przy skórzanych fotelach - koniecznie trzeba mieć je ogrzewane.
Dwie rzeczy jakich jeszcze nie rozgryzłem to dosyć słabo rozgrzewająca się tylna szyba i w trakcie jazdy w trasie czasami parujące się szyby (po kilku chwilach efekt znika).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co pisać. Bagażnik ogromy, odległość od tylnej kanapy do przednich foteli chyba największa w klasie. GENIALNY.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo ok. Czytałem na forach, że ludzie trochę na to narzekali, ale albo ja mam niższe wymagania :) albo poprawili wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie po przejechaniu 7kkm to 7,4 l/100km.
Trzeba tu podkreślić, że jak się kupuje auto zimą i stoi na parkingu analizując wszystkie opcje nowej zabawki - lekko zawyża się te wartości :)
Większość przejechana prędkością 130-150km/h w trasie. około 10% to miasto. Można uzyskać 6 litrów, ale zabieramy sobie frajdę z jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
To chyba parametr dobrze opisujący Skodę Spuerb. Jak pisałem powyżej - tak wyposażone Audi A6 kosztuje... uhuhu... dużo. Jakość wnętrza wersji L&K jest na naprawdę dobrym poziomie. Nic nie trzeszczy, wszystko solidnie spasowane. W cenie 150-170kpln nie dostaniemy tak doposażonego auta.
Możemy się rozglądać za C-klasą, BMW, Audi, ale to będą wersje kompletnie podstawowe. Tu mamy na prawdę włożone wszystko, co oferują topowe marki. Nie wypowiadam się oczywiście na temat designu - jest to subiektywna sprawa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW
[l/100km]