Skodę Superb użytkuję od 1 marca 2016 i ogólnie jestem zadowolony. Samochód za tą cenę spełnia wszystkie oczekiwania, wnętrze bardzo ergonomiczne, przestronne i silnik o bardzo dobrych osiągach. Bardzo przydatne rozwiązania typu kessy z bagażnikiem otwieranym z buta.
Jedynie niezbyt humanitarna polityka Skody przy konfiguracji (np. dopłata do wycieraczki tylnej, tylne LEDy z klapą, koło zapasowe i wiele innych). W innych markach wiele z tych dodatków jest w standardzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie chodzi bardzo kulturalnie i jego moc oraz wysoki moment obrotowy radzi sobie doskonale z autem o masie 1420 kg.
4,0
Skrzynia biegów
Ja z manuala jestem zadowolony. Na zimnym dwójka wchodzi może z delikatnym zgrzytem pod ręka ale nie jest to absolutnie żadna przeszkodą. Ogólnie "skrzynia" działa lekko i przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Skoda przy oponie R18 i braku DCC zachowuje sie na drodze bardzo pewnie. Zakręty pokonuje z pełnym poczuciem bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Mnie wystarcza. Mam 170 cm wzrostu i siedzę prawie na samym dole. Widoczność nie jest taka dobra jak chciałby niejeden kierowca, ale przy czujnikach z przodu i z tyłu oraz odrobinie wprawy nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Skodę cenię od dawna za szereg rozwiązań praktycznych i nie mówię tu o dodatkach, ale ogólnie o wszystkich elementach wnętrza, które współgrają z kierowcą. Kierowca wszystko obsługuje intuicyjnie, schowki, podłokietnik, sterowanie z kierownicy itd są idelane. Fotele (Ambition) są wygodne ale za to bardzo przeszkadza mi brak trzymania bocznego. Brak foteli jak np. w Octavii w pakiecie sport. Teraz dopiero Skoda zrobiła wersję sportline, ale sądzę, że te fotele też będą jedynie troche lepiej wyprofilowane, ale bez szału. Za to jestem rozczarowany twardością zawieszenia. O ile auto prowadzi się bardzo dobrze, resorowanie bardzo przyjemne, o tyle każda najmniejsza nierówność powoduje bicie po nadwoziu jak w zawieszeniu bardziej sportowym. Mam nadzieję, że to efekt tylko niskoprofilowych opony (R18), a więc sam sobie to zafundowałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Wszystko chodzi jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu chyba nie należy dyskutować.
3,0
Wyciszenie
Dobre, ale do 150km/h. Potem szum nieprzyjemnie wzrasta. Nie jest bardzo źle, ale mogłoby być lepiej jak w samochodzie tej klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie koszty zgodne z założeniem. Gwarancja 4 lata, pakiet przeglądów nie stwarza innych kosztów jak paliwo. Spalanie wychodzi mi średnio 7l/100km. Miasto/trasa 20/80. Trasa zwykła- jazda w miarę ekonomiczna i gwałtowne wyprzedzanie, średnio ok 6l/100. Można zejśc do 5-5,5 l/100km ale to non stop 6 bieg i 1200obr/min- leciutkim gazem. Autostrada 180-200 km/h 8-9l/100km. Troche miasto, trochę autostrada i większość normalne drogi pozamiejskie= 7l/100km, przy odpowiedniej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć w podobnej cenie lepsze auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co żadnych drobnych problemów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana dwumasy po 6 tys km. Pewnie wada fabryczna. Wymiana na gwarancji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW
[l/100km]