Duży, szybki, wygodny samochód. Wersja L&K z dodatkami to niezła i dużo tańsza alternatywa dla marek premium. Oczywiście materiały użyte do wykończenia wnętrza, wyciszenie czy dostęp do najnowszych rozwiązań systemu info-rozrywki, są dalekie od premium... O silniku V6 też można tylko pomarzyć... :( Idealny połykacz kilometrów na autostradach. Pokonywanie długich tras to czysta przyjemność. Mimo katalogowych 66 litrów pojemności baku, przy tankowaniu (gdy komputer pokazuje zasięg 15 km)
można zalać ponad 70l...
Wrażenia
5,0
Silnik
Spory zapas mocy. Elastyczność w bardzo szerokim zakresie. Można zadziwić możliwością tej jednostki, niejednego użytkownika drogi. Przyśpieszenie 0-100 ok 5,6 sek, z lunch control 5,1 :) 0-200 20,2 sek ! Na "niemieckiej" autostradzie daje wiele frajdy z jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Płynnie zmienia biegi. Przydałoby się 7 przełożenie. Jedyny minus to lekkie opóźnienie przy ruszaniu. Przy dynamicznym włączaniu się do ruchu lepiej korzystać z trybu sport, wówczas problem nie istnieje.
5,0
Układ jezdny
Mam adaptacyjne zawieszenie, więc zakres regulacji jest dosyć szeroki. Na co dzień jeżdżę w trybie normal. Tryb sport polecam na autostrady, wówczas przy prędkościach 200+ auto nadal świetnie trzyma się drogi. Tryb comfort jak dla mnie za bardzo buja, zwłaszcza na poprzecznych nierównościach. Na dużą pochwałę zasługują hamulce! Napęd 4x4 przy takiej mocy to podstawa - za to również duży plus!
5,0
Karoseria
Auto bardzo mi się podoba!
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest spore, ale nie ma większych problemów z parkowaniem. Czujniki + kamera cofania skutecznie pomagają w manewrowaniu. Szkoda, że nie można dokupić kamery 360 st.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. W schowku przed pasażerem umieszczono napęd cd, który zabiera trochę miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam trzy strefową klimę i wentylowane fotele. Nawet w największe upały nie zdarzyło mi się wysiąść z auta ze spoconymi plecami!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lider w swojej klasie. W przedłużonej S klasie jest podobna ilość miejsca z tyłu na nogi...
5,0
Wyciszenie
Jest dużo lepiej niż się spodziewałem. Podwójne szyby w przednich drzwiach dodatkowo poprawiają komfort akustyczny. Silnika w zasadzie (poza agresywnym traktowaniem gazu) nie słychać. Szumy powietrza opływającego karoserię, zaczynają być słyszalne powyżej 170 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z 15 tyś km to 9,3 l. W mieście przy różnym natężeniu ruchu i dynamice jazdy mieszczę się w przedziale 11-15l, Trasa: drogi krajowe przy prędkościach do 110 km/h 7,5 l (chyba że wyprzedamy wszystko co jedzie, wówczas 11-12 l)Przy stałej prędkości 140 km/h ok 8,5 l, przy 160 km/h 9,5-10 l. Na niemieckiej autostradzie, na odcinku 70 km przy prędkościach 180-260 km/h miałem średnie 14,7 l . Tempomat mocno zawyża spalanie, przy 140 km/h auto pali ponad 10 l ...
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem zaskoczony tym, jak dobry samochód udało się zrobić Czechom ... Niezłe materiały wykończeniowe, dobre spasowanie, mocny silnik, przestronne wnętrze i bagażnik. Przy kompletnym wyposażeniu, to wszystko za niecałe 200 tyś zł. W tej cenie można mieć nowe prestiżowe audi A4 o podobnych osiągach i podstawowym wyposażeniu. Po doposażeniu do poziomu mojej skody cena będzie w okolicach 300 tyś... Skoda Superb nie jest i nie udaje auta klasy premium. Wielu powie że 200 tyś zł za skodę to szaleństwo, ale ja uważam, że to świetnie wydane pieniądze!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW
[l/100km]