Inne
: powracający błąd czujnika skrętu kierownicy
5,0
Całokształt
Rozsądny wybór.
W cenie, którą zapłaciłem (spory rabat) mogłem kupić podobnie wyposażone Renault Talisman, Peugeot 508 czy Opel Insignia II.
Testowałem, oglądałem wszystkie ww. Skoda nie miała sobie równych.
VW Passat z wyposażeniem jakie posiadam kosztował kilkadziesiąt tysięcy drożej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik. Cichy, dosyć ekonomiczny i bardzo dynamiczny.
Mocy naprawdę nie brakuje niezależnie jak auto jest obciążone.
Bardzo dobre przyśpieszenie niezależnie czy ruszamy spod świateł czy wyprzedzamy inne auto przy prędkościach autostradowych.
5,0
Skrzynia biegów
To moje kolejne auto z przekładnią DSG. Nic dodać nic ująć - działa szybko i sprawnie. Przy normalnej płynnej jeździe wrażenie jazdy ze skrzynią bezstopniową. Trzeba zmieniać olej co 60kkm i wtedy działa wszystko jak należy.
4,0
Układ jezdny
Moj samochód ma regulowaną twardość amortyzatorów, więc możemy dostosować samochód do indywidualnych preferencji. Jak potrzeba jest bardzo wygodnie i dobrze tłumi nierówności lekko się bujając, przy trybie sport sprawnie pokonuje zakrety.
W neutralnym ustawieniu kompromis.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ok.
Z tyłu nieco gorzej ze względu na duży kufer. Czujniki przód/tył i kamera załatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Jak w grupie VW. Bez polotu, ale wszystko na swoim miejscu.
Ekran multimediów mógłby być położony wyżej - podobnie jak w Audi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, szybko grzeje. 3 strefy klimatyzacji. Nie ma do czego się przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najlepsza w klasie. Przestrzeń z tyłu jest wręcz absurdalnie duża.
Warunki jak w limuzynach klasy Mercedesa S i BMW 7.
4,0
Wyciszenie
Mam szyby dźwiękoszczelne, jest ok, ale do klasy premium niewiele, ale jednak brakuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy utrzymane w rozsądnych cenach. Ceny części jak VW - niedrogo.
Co do spalania - nie ma cudów. W mieście 10 litrów to jest minimum, pod warunkiem, że nie ma korków, jedziemy płynnie i raczej nie ruszamy zbyt często ze świateł. Realne spalanie 13 litrów. W warszawskich korkach - tak jak ja użytkuje - 15 litrów to coś z czym trzeba się pogodzić. Konkurencja spala podobnie (miałem już dwulitrową doładowaną benzynę) więc Superb nie wypada tutaj gorzej.
W trasie jest ok. Przy spokojnej jeździe 90-100kmh poniżej 7 litrów. Na autostradzie przy 135-140 8.5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena jakość - najwyższa ocena.
Francuskiej konkurencji nieco brakuje, Insignia II jest słaba, a Passat znacznie droższy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem irytującą usterkę polegającą na resetowaniu się komputera - została usunięta w serwisie na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 220KM 162kW
[l/100km]