Układ hamulcowy
: Hamulce to istna żyleta. Radzą sobie z tym niemałym autem koncertowo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Blokowanie czujników przez śnieg/błoto.
Układ elektryczny
: Klapa bagażnika nie zawsze zamyka się pilotem.
5,0
Całokształt
Auto zakupione jako rodzinne. W tej roli sprawdza się nad podziw dobrze. Miejsca dla każdego jest pod dostatkiem, duży bagażnik a i kierowca ma się czym cieszyć :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Osobiście polecam silnik 2.0 TSI 220 KM, bardzo dynamiczny, mniej paliwożerny niż wersja 280 KM, brakuje mu tylko napędu 4x4, którego z niezrozumiałych dla mnie względów nie można połączyć z DSG.
4,0
Skrzynia biegów
Do DSG trzeba się przyzwyczaić. Biegi zmienia błyskawicznie. Potrafi "wyczuć", kiedy chcę jechać oszczędnie. Ma tylko niewielkie problemy z przełączaniem z pracy oszczędnej w dynamiczną. Tylko w trybie sportowym przejście z powolnej, ospałej jazdy do gwałtownego przyspieszenia odbywa się zadowalająco płynnie.
4,0
Układ jezdny
Jak dotąd radość psuje mi tylko brak 4x4 (no,ale bez Haldexa mniej pali!) oraz zbyt mało pewne czucie kierownicy w trybie sportowym- wynik mało progresywnego wspomagania.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na stosunkowo mało "przeszklone" i potężnych rozmiarów nadwozie widoczność jest na zdecydowanie dobrym poziomie. W zasadzie nie mogę się do niczego przyczepić. Ew. niedostatki uzupełnia kamera o bardzo dobrym kącie widzenia i niestety dość słabej rozdzielczości.
5,0
Ergonomia
Nieco niewygodny dostęp do "szczeliny" na płytę CD praktycznie eliminuje możliwość zmiany tejże w czasie jazdy. Schowek na telefon odrobinę zbyt mały. Podłokietnik pełniący funkcję pokrywy schowka tunelu środkowego wyklucza skuteczne chłodzenie tegoż. Jeśli go dostosuję pod łokieć to schowek pozostaje otwarty i chłodzi mi okolice lędźwi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wada niewątpliwie projektowa, bo wspólna dla prawie wszystkich Superbów III to parowanie w zimie znienacka wszystkich szyb. Tak jakby zamykał się obieg powietrza? Nagle szyby pokrywają się parą. Pomaga krótkie wciśnięcie max. nawiewu na przednią szybę na klimatroniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Superb. Co tu dodawać? Miejsca dla każdego będzie aż nadto. Jako auto rodzinne problemem może być co najwyżej jego cena. Jedyny możliwy problem, to dość wysoki tunel centralny z tyłu. Piąta osoba może mieć problem z miejscem na nogi.
5,0
Wyciszenie
Auto jest naprawdę ciche. Możliwość jazdy ~230 km/h po autobahnie z całą rodziną spokojnie śpiącą jest bardzo satysfakcjonująca. Silnik ma tak przyjemny dźwięk, że nie przeszkadza nawet gdy sobie od czasu do czasu ryknie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmm... z jednej strony średnie spalanie na poziomie 10l/100km może się wydawać duże, z drugiej jednak strony to, co dostajemy w zamian jest tego warte: 1,5 tony samochodu rozpędzającego się do setki w ~7 sekund i rozwijającego prawie 250 km/h. To poważny argument na tak. Oszczędnie jeżdżąc (ale bez znienawidzonego przeze mnie trybu Eco- który ja nazywam "Muł") schodzę ze średnim spalaniem do 7,5-8 L/100 km a to już bardzo przyzwoity wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wszystko >160000 zł za w pełni wyspecyfikowany samochód klasy D/E z mocnym silnikiem, poziomem wyposażenia L&K wydaje się odrobinę zbyt mało odległe od VW Passata, który ma "to samo tylko lepiej". Jest drogo, ale stosunek jakość/cena jest dla mnie (z trudem) akceptowalny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic godnego uwagi. 5000 km za mną, a to niewiele by wypowiadać się w kwestii niezawodności. Na pewno irytuje blokowanie co chwilę czujników zbliżeniowych i "Front Assist" oraz tylnej kamerki przez śnieg/błoto pośniegowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotychczas nic takiego się nie działo i oby tak pozostało. Ponoć pierwsze egzemplarze jeszcze z 2015 roku miały problemy ze stukami w DCC, ale u mnie cisza- chyba to już poprawili.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 220KM 162kW
[l/100km]