Karoseria
: To jest kosmiczna przestrzeń. Wszystko się miesci.
5,0
Całokształt
W cenie około 135 tys zł za w pełni wyposażony samochód tych gabarytów ciężko znaleźć coś lepszego. Nie jest to co prawda klasa Audi czy Mercedesa ale dużo lepszy wybór niż słabiej wyposażona BMW 5er / w dniu zakupu cena 518d i Skody po negocjacjach były identyczne/. Jestem zadowolony z wyboru.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby to tylko 1.8 turbo czyli 180 ps i 320nm...w realu wyszło nieco ponad 200ps i 348nm na hamowni. Pracuje bardzo ładnie i cicho choć przy 5 tys obr potrafi przyjemnie zaryczeć. Plusem jest spora elastyczność. Mocy nie brakuje acz i tak myślę nad programem po gwarancji. Po pierwszej wymianie oleju nie zanotowano ubytków i posiłków.
5,0
Skrzynia biegów
Mq350 pochodząca z Golfa GTI zdecydowanie jest lepszym wyborem niż DSG do 1.8. Gdyby ta skrzynia była dostępna z 2.0 tsi to pewnie bym wziął... dość krótkie skoki, przyjemnie mechaniczne i precyzyjne. Jedynie lepsza dla mnie była kiedyś w Alfie 156 GTA.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie bardzo przyjemne ale widać, że to blisko 5m limuzyna. Mimo dcc w trybie sport auto dość wyraźnie się przechyla. Nie mniej jednak jedzie jak po sznurku choć układ kierowniczy mógłby być ciut mniej gumowy...ale przesiadlem się na to auto z Alfy 159, która prowadziła się idealnie
Komfort
5,0
Widoczność
Dcc robi robotę. Auto jest bardzo komfortowe. Wnętrze przepastne i swietnie się sprawdza w trasach. Jeżdżę tym autem dużo autostradami i rodzina potrafi mi przespać całą drogę..
5,0
Ergonomia
Jak to w VAGu. Wsiadasz i jedziesz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylowane fotele polecam. Rewelacja. Mam grzane wszystkie 4 miejsca- przydaje się. Klima bardzo wydajna. Grzanie ostatnio sprawdzałem i także nieźle działa. Duży plus za system odzyskiwania ciepła z silnika na postoju.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bije wszystko na łopatki... ideał. Miejsca więcej niż w s klasie i a8 standardowej.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze. Problem stanowią fabrycznie zakładane opony Pirelli. Głośne jak diabli. Pewnie to tez wina słabiej wygłuszonych nadkola ale jechałem takim samym superbem na fuldzie sport control i to była przepaść.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na około 200 koni to spalanie jest ok. 9-10l w mieście i około 6.5l w trasie. Koszty inne- poza wymiana oleju za bagatela 510zl w aso/ dość drogo/ to nie miałem okazji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma nic lepszego w tej cenie i w tych gabarytach oraz z takim wyposażeniem. Za Laurin & Klement dałem 133500zl z wieloma dodatkami z listy opcji jak wentylowane fotele, hak, kamera itd... dostałem bardzo duży rabat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowałem nic poza wymianą przycisku przesuwania fotela pasażera bo nie działał przy odbiorze samochodu. Przy 13 tyś km mam dość duże wytarcie na kierownicy. Mają wymienić całą na gwarancji bo ponoć zużycie nie z mojej winy. Faktyznie- jeździłem egzemplarzem z przebiegiem 60 tys km i była jak nowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]