Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony. Wielki bagażnik i ogrom miejsca z tyłu- to auto naprawdę zagina czasoprzestrzeń jeżeli chodzi o stosunek przestronności do rozmiaru. Spalanie w mieście od 8l w górę, w trasie udało mi się zejść poniżej 6- generalnie mnie to nie martwi bo zawsze tankuję do pełna :)
Dynamika jak na kosiarkę 1.4 z turbiną jest pozytywnym zaskoczeniem- samochód ładnie się rozpędza, silnik przy autostradowych prędkościach zachowuje kulturę pracy. Na moje potrzeby wystarcza bo już od dawna się golę i nie muszę nikomu nic udowadniać.
Na lekki minus- wyciszenie kabiny. O ile w korku nawet nie słychać że silnik jest włączony, tak przy wyższych prędkościach rzędu licznikowe 150-170 km/h wyraźnie słychać pęd powietrza i robi się głośno. Ogólnie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskakująco dobra moc i dynamika jak na tę pojemność, ACT sprawdza się dobrze, kultura pracy generalnie na plus. Zalecam wymianę oleju co 10-15 tys.- kupiłem auto poleasingowe i z silnika przy wymianie wylał się czarny szuwaks (wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta).
5,0
Skrzynia biegów
7 stopniowe DSG działa bez problemów. Nie czuć zmiany biegów, nic nie szarpie.
4,0
Układ jezdny
Standardowe zawieszenie dobrze tłumi nierówności i nie hałasuje. Generalnie łatwo się manewruje, ale mam subiektywne odczucie trochę zbyt dużego promienia skrętu.
5,0
Karoseria
Bardzo fajna linia nadwozia, elementy bardzo dobrze spasowane. Na lekki minus są nisko osadzone czujniki parkowania, co w zimie wymusza ich częste czyszczenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba umieszczona wysoko i pod dużym skosem, więc bez kamery cofania życzę powodzenia przy manewrowaniu. Widoczność do przodu i na boki bez zastrzeżeń. Czujniki parkowania nadspodziewanie precyzyjne.
5,0
Ergonomia
Elektronika działa prawidłowo, dziecinnie proste parowanie z telefonem. Dużo fajnych patentów- haczyki rozlokowane w bagażniku trzymają bagaż na miejscu, sterowanie praktycznie wszystkimi funkcjami możliwe z kierownicy, parasole w drzwiach, bardzo pojemne schowki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko OK, ale podgrzewana przednia szyba to prawdziwe złoto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Hangar na kołach.
4,0
Wyciszenie
Przy wysokich prędkościach hałas pędu powietrza, poza tym ok. Stojąc w korku nie słyszę że silnik jest włączony, żadne wibracje nie występują.
Mechanizm składania lusterek głośny jak diabli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne dość tanie, spalanie przyzwoite. Leję paliwo i jeżdżę- na ten koniec tyle kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś szuka auta, niekoniecznie z salonu, do 100tys zł to to naprawdę dobry wybór. Nie udało mi się znaleźć nic z chociaż zbliżonym wyposażeniem w tak korzystnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem nie łączy gniazdo USB, ale ceny w Internecie to jakieś śmieszne grosze, więc generalnie nie narzekam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno coś powiedzieć bo to względnie nowe auto. Ceny części wydają się być przyzwoite. Jak coś się pojawi to napiszę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]