Poza jedną rzeczą (mam nadzieję, że Skoda uzna reklamację) auto jest rewelacyjne. Trochę żałuję, że nie zdecydowałem się na 150 konny silnik, ale ten i tak jest żwawszy niż w moim poprzednim aucie
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie spodziewałem się cudów, ale i tak jest lepiej niż myślałem - cisza także na autostradzie, przyzwoite przyspieszenie i elastyczność (nie mam zacięcia sportowego, samochód ma dla mnie być wygodny i bezpieczny), rozsądne spalanie
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie świetna - biegi wchodzą łatwo, a same przełożenia są dopasowane do tego, co może zaoferować silnik. Uwaga tylko do podpowiedzi zmiany biegów - stosując się do wskazań i ekorad na dłuższą metę pewnie zamęczy się silnik - 6tka przy 65 km/h to chyba przesada
5,0
Układ jezdny
Jak do każdego samochodu trzeba się przyzwyczaić - bardzo czuła kierownica. Systemy i elektronika super - auto pewnie wchodzi i wychodzi z zakrętów. Zawieszenie dość miękkie - dobrze tłumi nierówności, ale na pofalowanej drodze auto potrafi się rozkołysać jak dobra karuzela
Komfort
4,0
Widoczność
Czytałem poprzednią opinię i się z nią zgodzę: widoczność do przodu normalna, do tyłu bez czujników nie ma szans ocenić odległości od przeszkody i końca samochodu, a widoczność na prawą stronę jest utrudniona - przy ustawieniu fotela jaki mam tylna szyba jest zasłonięta w ponad połowie - trzeba uważać, aby komuś nie wyjechać oraz nie zajechać pasa, bo nawet oglądając się w prawo złapałem się na tym, że od razu nie zauważyłem samochodu będącego na wysokości słupka bocznego
5,0
Ergonomia
Tak jak napisał poprzednich - po przyzwyczajeniu się do obsługi wszystko jest w zasięgu reki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa - cóż więcej można tutaj opisać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam prawie 2 metry. Mogę usiąść za sobą z luzem. Ogólnie wsiada się wygodnie. Choć uwagę mam do wysokości - z tyłu, pod samą szybą bardzo nisko opada dach i przy maksymalnym odchyleniu (głowa przy zagłówki) niestety się nie mieszczę. Podobnie przy wyższym ustawieniu fotela przedniego luzu pozostaje niewiele. Także nawiązując do testów dziennikarskich tego miejsca dla osób powyżej 190 cm wcale nie ma tak wiele - raczej akurat. Nogi na nogę nie założę
5,0
Wyciszenie
Silnik hałasuje tak od 3 tys. obrotów więc raczej rzadko. Szum powietrza i opon nasila się od 90 km/h, przy czym i przy prędkości autostradowej a hakiem nie trzeba pogłaśniać radia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo - po zatankowaniu po korek (ok. 350 zł) komputer pokazał zasięg 1250 km czyli około 5,8 litra na setkę. Takie średnie spalanie przy spokojnej jeździe i stosowaniu zasad ekodrivingu jest do osiągnięcia
5,0
Stosunek jakość/cena
Poza jedną, jakościową usterką zgłoszoną do reklamacji nie ma się do czego przyczepić. W tej cenie i z taki wyposażeniem trudno znaleźć konkurenta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję w ciemno
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję w ciemno
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]