Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback Plug-In Hybrid
BogdanJ,
ponad rok temu
Silnik 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
55 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Zaskakujaco żwawy jak na 1.4 - dzieki wsparciu silnika elektrycznego
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Ogromne wnetrze, w wersji L&K bardzo komfortowe (pomaga standardowe w IV adaptacyjne zawieszenie) oszczedne i nadzwyczajnie żwawe w trasie i w miescie nawet na samym prądzie. Jedynie akumulator mógłby mieć wiekszą pojemność - najlepuej dwukrotnie tak, żeby na samym prądzie móc zrobić 100km (wtedy by to było auto idealne pod moje potrzeby)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskakująco zwinny. Nawet w trybie samego elektryka Emode dzieki natychmiastowemu momentowi na swiatlach zostawiam wiekszosc mocniejszych aut. Po zalaczeniu silnika spalinowego silnik elektryczny daje dodatkowego kopa, jakby drugie turbo sie zalaczalo i maszyna smiga, ze bez problemu wyprzedza nawet po kilja aut na raz.
4,0
Skrzynia biegów
DSG bardzo sprawne i szybko zmienia biegi. Jefynie przy manewrach zm8any miedzy R a D trawaja wieki i jesli musisz zrobic szybkie nawrotki na kilka razu to jest to wkurzajace.
5,0
Układ jezdny
Bajka. Dzieki adaptacyjnemu zawieszenie naprawde super. Na Polskie drogi polecam Comfort nawet po trasie i autostradzie. SPORT jest twardy i sztuczne opory na kierownicy denerwuja. Mam felgi 18" i jest dobrze. Nie wiem jakby bylo na 19".
5,0
Karoseria
Auto bardzo ładne i przestronne. Duży bagażnik - chociaż bateria zmniejsza pojemnosc to i tak dużo zostaje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra do przodu, do tyłu przeszkadza srodkowy zagłówek. Bardzo przydatna kamerka cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i bardzo intuicyjne. Na szczescie jeszcze sterowanie klima pokretlami i przyciskami a nie tylko przez ekran dotykowy. Na kierownicy wszystkie przyciski radia i komputera w idealnych miejscach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Bardzo polecam wentylowane fotele - w cieple dni rewelacja. Bardzo przydatny gadżet to mozliwosc wlaczenia klimy na postoju przez telefon przez apkę. Wchodzimy do juz schlodzonego lub nagrzanego auta. Super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Nigdzie nie ma tyle miejsca ( chyba tylko flagowce BMW, Mietka i Audi maja wiecej ale to tylko w wersjach wydluzonych). Idealne auto na rodzinne wypady.
3,0
Wyciszenie
Tu mogło by być lepiej. Do 120km/h jest OK ale wyzej to juz za głośno. Producent najprawdopodobniej z powodu jak najwiekszej redukcji masy (z powodu ciezkiej baterii) zrezygnowal z podwójnych przednich szyb i jest słabo. Osobiscie poswiecilm bym te kilka kg za wiekszy komfort podrozowania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzieki hybrydzie plugin IV w tygodniu jezdze w zasadzie tylko na pradzie i koszty minimalne. Zasada tylko prosta - auto pod domem do garazu i zawsze wtyczka w nos. Na samym pradzie srednie zuzycie ok. 20kWh/100km ale wystarczy wlaczyc mocniej nawiew i leci bardzo w gore. Nawiew strasznie obniza zasieg! Na trasach przy predkosciach ok 120kmh spalanie 6l na calkowicie rozladowanej baterii - naprawde dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowalem za 180tys i to byla dobra oferta. Teraz takie same to koszt 250tys i juz tak atrakcyjnie nie jest. Ale nawet tak dostajemy bardzo duzo za relatywnie rozsadna kwote.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co super. Mam wydluzony pakiet serwisowy i mam nadzieje ze bedzie ok. Tylko z poczatku Infotaiment świrowal ale dwie aktualizacje w serwisie i jest Git.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
[l/100km]