Silnik
: Zaskakujące spalanie, przy spkojnej jeździe srednia poniżej 6 l /100km - przy naędzie 4x4 oraz kołach 19"
4,0
Całokształt
Wersja sportline kombi. Auto do tej pory bezawaryjne. Niezbędne było wyciszenie nadkoli - minimum , które znacznie poprawiło komfort, ale nie jest jeszcze jak w A6. Spalanie przy ciężkiej nodze i prędkościach autostradowych znacznie przekroczonych: 8,1 l/100km ( średnia całkowita po 43000 km na kołach 19") .Prowadzi się "dostojnie", auto super wyważone, o ile na serpentynach układ kierowniczy pomimo obniżonego zawieszenia nie daje sobie zaufać na tyle żeby kroić zakręty i manewrować z chirurgiczną precyzją, to na autostradach przy 200 można śmiało trzymać kierownicę w jednym ręku, praktycznie korygując tor jazdy palcami. Układ 4x4 może nie quarto (chociaż w quarto przy nieumiejętnej jeździe prędzej można znaleźć się w rowie)- daje poczucie bezpieczeństwa i na śliskich nawierzchniach zdaje egzamin. W trudnych warunkach zwłaszcza dla mniej zaawansowanych kierowców może okazać się bardzo pomocne. Systemy elektroniczne w wersji full wypas, działają, i to jest ten argument ekonomiczny , który w zestawieniu do innych marek każdemu w wyliczeniach wychodzi dużo in plus na korzyść Skody. Trochę słabo zestrojony radar aktywnego tempomatu. Multimedia i aplikacja Skoda connect - żyją swoim życiem , ale można się przyzwyczaić. To auto zawsze mnie intrygowało , głównie przez rekordowo przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz walory estetyczne (kwestia gustu). Auto z duszą i charakterem -trochę jak "czeski film", u jednych czasem (jak coś nie zagra) wzbudzi uśmiech, u innych białą gorączkę. Być może będzie to pierwszy i ostatni Superb, ale każdemu kto się zastanawia polecam - przeżyj to sam :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 TDI - oszczędny, zero awarii. Wymiana oleju co 15 tys, między wymianami zero ubytków.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna, bez niespodzianek, podobno w porównaniu do poprzednich "zmulona" żeby osiągnąć lepsze parametry emisyjne. W trybie Sport nic do zarzucenia.
4,0
Układ jezdny
Buja jak karoca, ale po poprzednich twardych Niemcach mi się podoba..
4,0
Karoseria
Lakier delikatny. Blacha jeszcze trzyma.
Komfort
5,0
Widoczność
Super widoczność zwłaszcza nocą , funkcja maskowania świateł drogowych- duży plus.
5,0
Ergonomia
Po całym dniu spędzonym w trasie zero dolegliwości, komfort i poczucie swobody wewnątrz auta .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa, ogrzewanie postojowe wydłuża żywotność- rano silnik podgrzany przed starem do 60C,
dalej dodatkowy układ podgrzewania silnika powoduje że 90C jest po paru minutach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealny dla dryblasów.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie w Skodzie Superb ma bardzo pozytywny wpływ na bezpieczeństwo jazdy- nie chce się przekraczać 50 km/h, nawet poza obszarem zabudowanym... Auto rekomendowane dla osób słuchających głośnej muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość materiałów użytych we wnętrzu = cena
Jakość pozostałych podzespołów cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezusterkowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezusterkowy
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW
[l/100km]