Moja superb jest wyposażona na maxa kamery, automatyczne parkowanie, GPS, ogromną w środku, dobry komfort jazdy
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0tdi z DPF oczywiście rozrząd w tych autach jest wadliwy jak pompa wody, czy rolka napinacza, nie ma szans żeby wytrzymał 210tys po rozrząd wymieniałem przy 120tys i miał już dość rolki i pompa szumiały, pasek też był w nie najlepszej kondycji, jeżeli zamierzasz kupić diesla to od razu do wymiany rozrządu wraz z pompą wody, pompa wody oczywiście jest elektryczna, chłodnica EGR cieknie trzeba mieć to na uwadze jeżeli ubywa płynu chłodzącego są 3 przypadki, cieknąca chłodnica EGR, chłodnica kolektora dolotowego-tak w kolektorze dolotowym jest chłodnica, pompa wody cieknie lub się zawiesza i dochodzi do przegrzania silnika
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów manualna nie ma z nią żadnych problemów ale sprzęgło po 135tys już daje znać o sobie nie jest najtrwalsze, oczywiście olej w skrzyni zmieniany co 50tys lub 48mcy
2,0
Układ jezdny
Układ jezdny hmm zawieszenie samo w sobie jest komfortowe tuleje i inne podzespoły ok, ale amortyzatory tj tragedia po 100tys 2 tylne amortyzatory wylały, przy 133tys 2 przednie amortyzatory do wymiany, amortyzatory są firmy ZF ale nie łudzić się że wytrzymają dłużej jak 100tys
Auto nie jest użytkowane w Polsce tylko w UK więc drogi dużo lepsze jak w pl ale amortyzatory to porażka w tym aucie
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń jak na razie
Jedyny mankament to centralny zamek mikrochip siada w drzwiach kierowcy i dzwinotwieraja się losowo raz otworzy 3 drzwi pasażera a kierowcy trzeba otwierać od wewnątrz raz na odwrót
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność i parkowanie bardzo dobra, dobre duże lusterka
5,0
Ergonomia
Wnętrze jest przepastne w wersji kombi ogrom miejsca w srodku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne, szybko się nagrzewa szybko też schładzania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Układ fotela kierownicy bez najmniejszego problemu każdy znajdzie swoją pozycję czy ma 2m czy 1.5m
Ogrom miejsca dla pasażerów z tyłu
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na 4 nie ma rewelacji, z racji tego że jest to auto premium oczekuje się czegoś wiecej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli jesteś mechanikiem i zrobisz, naprawisz samemu ceny jak to w vagu przystępne ani duże ani małe, do tego jeżeli wiesz gdzie są usterki i potrafisz je naprawić to utrzymanie jest spoko, jeżeli nie jesteś mechanikiem to to auto przysporzy ci wiele problemów ale to już bez znaczenia czy masz superb octavia golf czy pasat wszystkie mają te same usterki ten sam silnik zawieszenie itd
4,0
Stosunek jakość/cena
Za wyposażenie tego auta daje 6 bo mamy full opcje za ułamek ceny np mercedesa BMW czy audi biorąc pod uwagę jakie ja posiadam wyposażenie czyli siedzenia elektryka pamięć skuta kamery cofania aktywny tempomat bi xseno GPS automatyczne parkowanie i wiele wiele innych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Centralny zamek
Elektryczna klapa bagażnika
Czujniki parkowania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak napisałem wcześniej
Słaby rozrząd - wadliwe pompy wody i rolki napinacza szumią nie wytrzymują więcej jak 100-120tys
Słaba jakość amortyzatorów max 100tys bez wożenia ciężarów normalne użytkowanie jestem tym rozczarowany
Cieknąca chłodnica EGR
Cieknąca chłodnica kolektora dolotowego
Cieknąca pompa wody (rzadko)
Usterka centralnego zamka a mianowicie zamka master znajdującego się w drzwiach kierowcy raz działa poprawnie raz otwiera tylko 3 drzwi raz otwiera 2 drzwi i to losowo nie domyka klapy bagażnika (elektryczna)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]