Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Kombi

Unknown, 2 lata temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 64 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik zdecydowanie wystarczający, a przy tym spalający rozsądne ilości paliwa.
Inne : Ergonomia oraz przestrzeń (dla podróżnych i bagażowa).
4,0
Całokształt
W szkolnej skali ocen auto na 4, posiada niezaprzeczalne zalety oraz parę wad. Przez cztery lata użytkowania auta wystąpiły tylko dwie usterki, które zostały usunięte na gwarancji (opisane w sekcji niżej). Auto bardzo rodzinne, w tej wersji silnikowej dość żwawe, mimo upływu lat nadal dobrze się prezentuje. Dużo schowków, świetne rozwiązania simply clever, jak parasole w drzwiach czy skrobaczka przy wlewie paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłem bardzo zadowolony z tej jednostki. Jest to poprawiona konstrukcja, różniąca się od silników sprzed połowy 2015 roku, które cieszą się złą sławą. Oczywiście zawsze mogłoby być więcej mocy, szczególnie jadąc pełnym autem na wakacje, natomiast do codziennego przemieszczania w zupełności wystarcza. Spalanie bardzo przyzwoite, niejednokrotnie potrafi zaskoczyć. Według internetowych opinii sam silnik ma więcej niż katalogowe 180 KM i przy tej mocy oraz wielkości auta brakowało czasami napędu 4x4.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna, nie miałem absolutnie żadnych zastrzeżeń, działała sprawnie i bardzo lekko. Kilkukrotnie zdarzyło się małe zgrzytnięcie przy zmianie np. 2 - 3 lub 3 - 4, lecz było to spowodowane za słabym wciśnięciem sprzęgła.
3,0
Układ jezdny
Jest to jedna ze wspomnianych wad, choć może ocena jest zbyt surowa. Zawieszenie było dość głośne i nie jest wybitnie komfortowe, na progach zwalniających nie zachowywało się dobrze. Na szybkich zakrętach dość mocno bujało, być może przez opony 17" i profil 55. Szybki przejazd przez rondo powodował podsterowność, przednie koła traciły delikatnie przyczepność i powodowało "wypadanie" z ronda. Na pewno jest tutaj dużo do poprawy, dla porównania Focus z tego samego roku zachowuje się dużo lepiej (ale wiadomo, to Ford).
4,0
Karoseria
Gwiazdka mniej przez wstawki piano black w słupkach, rysują się od patrzenia. Kolor czarny (metalik), po wyjeździe z myjni wygląda świetnie, szczególnie z pakietem chrom na zewnątrz. Niestety po kilku godzinach czar pryska, szczególnie boki samochodu szybko się brudzą. Sama jakość lakieru w porządku, bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Długie auto, ale nie było źle. Wersja bez kamery, ale z czujnikami przód + tył oraz manoeuvre assist.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca, sporo schowków, rozwiązania simply clever. Wszystko dobrze przemyślane, przyciski i pokrętła fizyczne. Dużo lepiej niż w np. w nowych Volvo, gdzie do sterowania jest tablet.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całkiem dobrze, ale czasami zdarzało się zaparowanie przedniej szyby (punkt mniej za to, bardzo irytujące). Działo się tak najczęściej po wyłączeniu klimatyzacji i przełączeniu na standardowy nawiew. Grzanie super, silnik łapał temperaturę w kilka minut i od razu dmuchało przyjemnym powietrzem. Ogrzewanie siedzień bardzo sprawne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Top of the top. Przestrzeni czasami aż za dużo, np. chcąc sięgnąć z fotela pasażera (przód) do dziecka na kanapę.
3,0
Wyciszenie
Druga wada, ale chyba najbardzej dokuczliwa, zaraz przed układem jezdnym. Słaba trója, a niby limuzyna dla prezesa ;) Duże pole do poprawy w tej kwestii, szczególnie przy prędkościach +90 km/h. Miałem standardowe szyby bez wyciszenia, koła 17" z oponami premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak kosztów napraw czy serwisowania dzięki wykupionemu pakietowi. Stosunek spalanego paliwa do mocy bdb+. Bak w moim przypadku wystarczał na około 750 km, a w trasie nawet 900 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cztery lata temu auto wycenione znakomicie, w porównaniu z dzisiejszymi cenami to pułap średnio wyposażonej Octavii. Za te pieniądze świetne auto, z dobrym silnikiem i wyposażeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa elementy zostały wymienione na gwarancji: przycisk start-stop (zawieszał się) oraz łożysko w przednim kole (po 40 tyś km, niby wada materiału).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Kombi