Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Kombi Facelifting

Jacek, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 71 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb III Kombi Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
4,0
Całokształt
Długo się zastanawiałem na jakie auto zamienić obecnie uzytkowane (Toyota Avensis t25 kombi FL 2.0) Szukałem auta dużego, komfortowego, mozliwie mało awaryjnego. Z benzynowym silnikiem o pojemności około 2000 cm3 i w granicach 200 KM,.przebiegiem w granicach 50000-70000 km,oraz z automatem. Bezwzględnie kombi, bo jestem praktyczny. Ustaliłem budżet na 30000 euro na zakup i rocznik między 2019 a2020,W kręgu zainteresowań były Mazda 6 Mercedes E Ford Mondeo VW passat Volvo V60/90 Skoda Superb No i po przeczytaniu całego internetu X2 Po przejechaniu się każdym z aut, wybór padł na.... Passata
Wrażenia
5,0
Silnik
Zrobiłem stage 1 i teraz jest 250 KM i 410 NM. Auto było całkiem dynamiczne, po zmianie jest duuużo lepiej. Sprawniejsze wyprzedzanie, większa elastyczność. Dźwięk silnika hm... No nie jest najpiękniejszy ale nie przeszkadza, zużycie paliwa przy spokojnej jeździe bez zmian, jak na 250 KM/410 NM uważam, że jest ok.
4,0
Skrzynia biegów
Seryjnie ? Działa, ale ... Zmiany biegów za wcześnie, redukcje za późne. Przy 70 km/h 7 bieg ? Po zmianie softu jest o wiele lepiej. Siódmy bieg teraz przy około 105 km/h więc żalu układ korbowo-tłokowy i dwumasa mają lżej. Skrzynia szybka, zobaczymy jak z trwałością. Zalecana wymiana oleju co 60000 zamiar trzymać się tego.
5,0
Układ jezdny
Mam DCC i koła 19 cali. Po dziurach muszę jeździć wolniej. Zawieszenie zdecydowanie zestrojone na komfort, w trybie sport staje się sztywniejsze. Zmienna siła wspomagania działa Bardzo dobrze. Auto ogólnie prowadzi się pewnie, ale to nie jest wyścigówka. Na autostradzie super. Chciałem komfortu i jest. Ale... Zawieszenie potrafi wydawać z siebie głośne stuki a przy wolnej jeździe np po bruku, na zewnątrz słychać, jak by coś było zepsute. W środku słychać to słabo.
5,0
Karoseria
Wizualnie ? Mi się podoba, ale nie będę się rozpisywał, bo to subiektywna ocena.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie nie jest źle. Szklarnia to nie jest. Czujniki pomagają, lusterka dosyć duże.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, na duży plus, fizyczne przyciski i pokrętła od wentylacji. Minus za brak przycisku/pokrętła do ustawienia jasności wyświetlaczy. Virtual cockpit wyraźny, szkoda, że nie da się go ściemniać jeszcze bardziej. Podświetlenie ambiente przyjemne. Wersja L&K Fotele z tapicerką skórzaną podgrzewaniem i z wentylacją, trzymanie boczne bez szału ale i bez tragedii jest ok, wygodne, brakuje możliwości wydłużania siedziska i regulacji zagłówka w poziomie. Po za tym wygodne. 1000 km trasy jest ok. Podgrzewana kierownica jednak jest fajnym gadżetem. Webasto działa bardzo dobrze. Z tyłu mnóstwo miejsca, kanapa podgrzewana i trzecia strefa klimatyzacji pasażerowie zachwyceni zagłówkami "z uszami" bo im głowa nie lata. Panorama daje poczucie przestrzeni i doświetla wnętrze, ale powoduje szybsze nagrzewanie na postoju i trochę ogranicza przestrzeń nad głową. Mam 183 cm wzrostu i miejsca nad głową mam dosyć. Zmieniłem kierownicę na wersję z 2021r i teraz wnętrze wygląda o wiele lepiej, wcześniej że starą kierownica, wyglądało trochę ascetycznie. Uchwyt na kubki w podłokietniku tylnej kanapy jest słaby.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa i szybko schładza. Trochę za dużo ustawień wg mnie. Poziom nawiewu delikatny, średni, intensywny, jak by nie wystarczało ustawiać prędkością wentylatora. Całe szczęście, zostawili fizyczne pokrętła i przyciski, bo np Volvo odpadło, za ustawienia wentylacji na wyświetlaczu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jeden z powodów, dla którego ludzie kupują to auto. Dużo miejsca z przodu, mnóstwo z tyłu, bardzo duży ustawny bagażnik no po prostu jest bardzo dobrze podwójna podłoga bagażnika, haczyki, siateczki, schowki, ułatwiają życie.
4,0
Wyciszenie
No tu jest bez szału, z przodu podwójne szyby, ale od słupka b już gorzej. Hałas od nadkoli, nieprzyjemny szum z tyłu od bagażnika, może w liftbacku jest lepiej, ale w kombi, z tyłu słabo więc w planach wyciszenie bagażnika i nadkoli oraz drzwi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie 11000 km przejechane i nic się nie zepsuło. Apetyt na paliwo nie wygórowany 1000 km na tempomacie średnia prędkość podróży 100 km/h 6.9 L więc jest ok. W mieście mi pali dużo, bo po mieście jeżdżę krótkie odcinki więc czasem 14 Ale 90% jazdy trasa a ty jest ekonomicznie jak na takie gabaryty i 250 KM
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest i nigdy nie będzie premium. To bardzo poprawne, duże auto klasy średniej z dobrym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem foch wali elektronika, jakiś chwilowy błąd asystentów. Nic wielkiego
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie, odpukać, brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb III Kombi Facelifting