Karoseria
: Super reflektory adaptacyjne AFS. Bardzo dużo miejsca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: wypadające lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej, z informacji na forum podobno to częsty problem
5,0
Całokształt
Wielkie, mocne auto do tego dobrze wykonane. Testy w gazetach nie kłamią. Zdecydowanie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przebieg momentu obrotowego daje w praktyce bardzo dobre przyspieszenie w przedziale 1500 - 3000 z hakiem, wcześniej i później jest gorzej. Żeby osiągnąć katalogowe 8,8s do 100 trzeba umiejętnie wachlować skrzynią ale to i tak chyba najlepszy silnik wśród dwulitrowych diesli na rynku. Dynamika w zakresie wyprzedzania tj. 80-120 czy nawet 80-160 km/h pozwala na bardzo bezpieczne wyprzedzanie. Ogólnie polecam.
3,0
Skrzynia biegów
Krótka jedynka, dalej jest bardziej harmonijnie.
4,0
Układ jezdny
Na oponach 205/55 R16 jest komfortowo. Na zakrętach czuć że auto jest ciężki i nie poszalejsz ale ogónie udany kompromis między komfortem a bezpieczeństwem.
Komfort
4,0
Widoczność
Długa maska i wysoko umieszczona szyba z tyłu ograniczają widoczność dlatego warto zainwestować w czujniki parkowania. Świetne lusterka boczne - wielkie ale nie szpetne, doskonałe lusterko wsteczne z funkcją ściemniania.
5,0
Ergonomia
Jak to w grupie vw - wszystko na miejscu. Jak miałeś auto z koncernu to się odnajdziesz bez problemu zresztą jak nie to też.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy climatronicu nawiewy wydajne, ogrzewanie i klimatyzacja też ok. Podgrzewane fotele działają na zasadzie histerezy tj. ogrzewają się do określonej temp a potem wyłączają jak temp. spadnie do określonego poziomu to znowu załączają itd. Zakres hiterezy trochę za szeroki i czuć że raz za zimno o raz za gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca. To jest pierwsze auto, w którym jak się odsunę na maksa to prawie nie dotykam pedałów a mam ponad 180cm. Szokująca ilośc miejsca z tyłu zwłaszcza na nogi nawet przy max odsuniętych fotelach przednich można niemal zupełnie wyprostować kolana. Wielki bagażnik i system twindoor - nic więcej nie trzeba - rewelacja
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepeiej - dużo zależy od opon ale przy 120 słychać że to nie 80.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codziennie do i z pracy w sumie 26 km z czego jakieś 8 km trasa reszta miasto. Na początku spokojnie potem jak się rozgrzeje między 2000 - 4000. Spalanie średnie w zimie 8 l z kompa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja jest słabsza i droższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś skrzypi w prawej części deski rozdzoelczej i wypadła lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Przy przesuwaniu fotela nie od razu wskakuje w zapadki. Na razie tyle.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]