Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan

superb, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,92
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Diesel cichy, oszczędny z mocą pod maską, którą na każde życzenie można użyć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : wskażnik poziomu paliwa - usterkę usunięto w serwisie poprzez korektę o 3%
5,0
Całokształt
Przestrzeń z przodu i na tylnej kanapie. Funkcjonalność i wyposażenie. 565l bagażnik z systemem twindoor.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na dowolnym biegu bez względu na ilość pasażerów potrafi wgnieść w fotel. Przyspiesza płynnie i cicho. Doskonała kultury pracy 2.0 CR TDI 170 KM
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia i doskonala rękojeść.
5,0
Układ jezdny
Dobra przyczepność na drodze prostej i zakrętach. Masa własna 1,5 T i ESP znakomicie wpływają na warunki trakcji.
Komfort
4,0
Widoczność
Bezpieczeństwo osłony blachy i słupków powoduje, iż z boku w przodzie i tyle jest to skonstruowane kosztem martwych punktów. Coś za coś.
5,0
Ergonomia
Świetne wykonanie przestrzeni dla kierowcy, pilota i pozostałych pasażerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiada specjalny przycisk szybkiego nadmuchu na przednią szybę. W opcji klimatronika każdy ma swoją temperaturę. W opcji również wszyscy pasażerowie (z wyjątkiem środkowego fotela) mają podgrzewane fotele. Temperatura lub oziębianie odczuwalne jest już po kilku sekundach dzięki nawiewom w bocznych słupkach i pod fotelami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma sobie równych w klasie średniej wyższej lub wyższej. To jest powód jego zakupu. Odczuwa się to po siądnięciu za kierownicą z wyprostowanymi nogami i następnie przesiądnięciu się na tylną kanapę i założeniu nogi na nogę. C5, Mondeo, Insygnia, Passat nawet w marzeniach nie śnią o takiej przestrzeni. Przestrzeń odczuwalna jest nie tylko na długości ale również na szerokości. Pomaga również równa tylna kanapa dla środkowego pasażera (patrz Citroen C5 podwyższone miejsce i wąskie). Minusem jest środkowy wypukły słupek w podłodze dla środkowego pasażera ale jest to nie odczówalne.
5,0
Wyciszenie
Jazda 60 km/h czy 200km/h jest nie odczuwalna. Po prostu auto cichutko mknie po szosie. Mają na to wpływ także dobrze skonstruowane wycieraczki, które w wielu autach po przekroczeniu 120km/h zaczynają hałasować a tu są ciche. Zaznaczam, że oceniam silnik CR, który z zasady jest cichy jak na diesla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto waży 1,5T masy własnej. Przy pełnym obciążeniu 2T i ma silnik 2.0 więc osiągi na mieście 8,9l i na trasie 5,9l przy jedzie na załączonej cały czas turbince to uważam doskonały wynik. Przy pełnym obciążeniu 2T i załączonym tempomacie na 120 km/h na 6 biegu przy równej nawierzchni rzeczywiste spalanie wyniosło 4,3l na 100 km. Przy krótkich przejazdach max. 10km w zimie temp. poniżej zera spalanie wzrosło nawet do 11 l. w mieście. Tak więc wszystko zależy od techniki jazdy i warunków. Na trasie maksymalny zasięg to 860 km. Nie mam wiedzy na temat cen przeglądów i napraw. Pierwszy przegląd ma kosztować ok. 860 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niestety wysoka ale otrzymuje się auto niezawodne na lata a nie na długość gwarancji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie drobiazgi wyniknęły z niezastosowania się do czytania instrukcji auta. By włożyć płytę CD wystarczyło przeczytać instrukcję obsługi radia a nie pchać na siłę. Po zmianie opon letnich na zimowe zaczęła wyzywać żółta lampka od ciśnienia w oponach. Po wyrównaniu ciśnienia dalej wyzywała i piszczało. Naciskałem przycisk przy lewarku ale to nie pomagało. Wjazd do serwisu w sekundę rozwiązał problem. A czytał Pan instrukcję? Przycisk resetu ciśnie się na postoju a nie w czasie jazdy i wszystko wróciło do normy. Auto jest niezawodne. Posiada mnóstwo uchwytów, wieszaczków i funkcjonalnych rozwiązań.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką do tej pory był wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku. Reklamacja została uznana. Testy trwały kilka miesięcy, gdyż najpierw negowano czujniki w pistoletach wlewu na stacjach benzynowych. Odbijały wlewanie paliwa podczas gdy wskaźnik pokazywał 3/4 zbiornika. Wlanie do przelania zbiornika wskazywało w obecności serwisu na innej stacji o 1 kreskę przed końcem podczas gdy olej już się wylał. Kompuetrowo ustawiono wskaźnik o 3% i dopiero od tego momentu tankuje normalnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb II Sedan