Silnik
: Diesel cichy, oszczędny z mocą pod maską, którą na każde życzenie można użyć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: wskażnik poziomu paliwa - usterkę usunięto w serwisie poprzez korektę o 3%
5,0
Całokształt
Przestrzeń z przodu i na tylnej kanapie. Funkcjonalność i wyposażenie. 565l bagażnik z systemem twindoor.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na dowolnym biegu bez względu na ilość pasażerów potrafi wgnieść w fotel. Przyspiesza płynnie i cicho. Doskonała kultury pracy 2.0 CR TDI 170 KM
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia i doskonala rękojeść.
5,0
Układ jezdny
Dobra przyczepność na drodze prostej i zakrętach. Masa własna 1,5 T i ESP znakomicie wpływają na warunki trakcji.
Komfort
4,0
Widoczność
Bezpieczeństwo osłony blachy i słupków powoduje, iż z boku w przodzie i tyle jest to skonstruowane kosztem martwych punktów. Coś za coś.
5,0
Ergonomia
Świetne wykonanie przestrzeni dla kierowcy, pilota i pozostałych pasażerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiada specjalny przycisk szybkiego nadmuchu na przednią szybę. W opcji klimatronika każdy ma swoją temperaturę. W opcji również wszyscy pasażerowie (z wyjątkiem środkowego fotela) mają podgrzewane fotele. Temperatura lub oziębianie odczuwalne jest już po kilku sekundach dzięki nawiewom w bocznych słupkach i pod fotelami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma sobie równych w klasie średniej wyższej lub wyższej. To jest powód jego zakupu. Odczuwa się to po siądnięciu za kierownicą z wyprostowanymi nogami i następnie przesiądnięciu się na tylną kanapę i założeniu nogi na nogę. C5, Mondeo, Insygnia, Passat nawet w marzeniach nie śnią o takiej przestrzeni. Przestrzeń odczuwalna jest nie tylko na długości ale również na szerokości. Pomaga również równa tylna kanapa dla środkowego pasażera (patrz Citroen C5 podwyższone miejsce i wąskie). Minusem jest środkowy wypukły słupek w podłodze dla środkowego pasażera ale jest to nie odczówalne.
5,0
Wyciszenie
Jazda 60 km/h czy 200km/h jest nie odczuwalna. Po prostu auto cichutko mknie po szosie. Mają na to wpływ także dobrze skonstruowane wycieraczki, które w wielu autach po przekroczeniu 120km/h zaczynają hałasować a tu są ciche. Zaznaczam, że oceniam silnik CR, który z zasady jest cichy jak na diesla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto waży 1,5T masy własnej. Przy pełnym obciążeniu 2T i ma silnik 2.0 więc osiągi na mieście 8,9l i na trasie 5,9l przy jedzie na załączonej cały czas turbince to uważam doskonały wynik. Przy pełnym obciążeniu 2T i załączonym tempomacie na 120 km/h na 6 biegu przy równej nawierzchni rzeczywiste spalanie wyniosło 4,3l na 100 km. Przy krótkich przejazdach max. 10km w zimie temp. poniżej zera spalanie wzrosło nawet do 11 l. w mieście. Tak więc wszystko zależy od techniki jazdy i warunków. Na trasie maksymalny zasięg to 860 km. Nie mam wiedzy na temat cen przeglądów i napraw. Pierwszy przegląd ma kosztować ok. 860 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niestety wysoka ale otrzymuje się auto niezawodne na lata a nie na długość gwarancji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie drobiazgi wyniknęły z niezastosowania się do czytania instrukcji auta. By włożyć płytę CD wystarczyło przeczytać instrukcję obsługi radia a nie pchać na siłę. Po zmianie opon letnich na zimowe zaczęła wyzywać żółta lampka od ciśnienia w oponach. Po wyrównaniu ciśnienia dalej wyzywała i piszczało. Naciskałem przycisk przy lewarku ale to nie pomagało. Wjazd do serwisu w sekundę rozwiązał problem. A czytał Pan instrukcję? Przycisk resetu ciśnie się na postoju a nie w czasie jazdy i wszystko wróciło do normy. Auto jest niezawodne. Posiada mnóstwo uchwytów, wieszaczków i funkcjonalnych rozwiązań.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką do tej pory był wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku. Reklamacja została uznana. Testy trwały kilka miesięcy, gdyż najpierw negowano czujniki w pistoletach wlewu na stacjach benzynowych. Odbijały wlewanie paliwa podczas gdy wskaźnik pokazywał 3/4 zbiornika. Wlanie do przelania zbiornika wskazywało w obecności serwisu na innej stacji o 1 kreskę przed końcem podczas gdy olej już się wylał. Kompuetrowo ustawiono wskaźnik o 3% i dopiero od tego momentu tankuje normalnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]