Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan

Nocturne, 3 lata temu
Silnik 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Superb II Sedan 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,07
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Największą zaletą Superba jest duże, wygodne i praktyczne wnętrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów to DSG. Problemy z nią są znane. Z drugiej strony u mnie jest ok, mimo przebiegu. Trzeba wymieniać olej i nie startować mocno spod świateł. Układ 4x4 też lepiej oszczędzać.
Karoseria : Jakiś problem mam z trzeszczeniem nadwozia. No po prostu jak w starej Ładzie. Podobno uszczelki drzwi mam do wymiany.
4,0
Całokształt
Duży, wygodny samochód do spokojnej jazdy. Lubię w nim obszerne wnętrze i bardzo praktyczny bagażnik twin-door (sedan/liftback). Silnik 3.6 ma mocy aż nadto ale jest trochę głośny i sporo pali. Zawieszenie jest nastawione na komfort i zero sportu. Moja wersja to model flagowy, z pełnym wyposażeniem, którego elementy mogą zawstydzić marki premium. Na 1 rzut oka może się wydawać, że to okazja i tańszy VW ale to jednak Skoda i po chwili jeżdżenia widać oszczędności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Krótko minusy - trochę dużo pali, ale przecież to 3,6 litra. Ładnie ochryple brzmi ale trochę zbyt donośnie, jak na limuzynę. Teraz plusy - absolutna petarda :) Doskonałe osiągi i elastyczność. Spalanie średnie 12 (duże miasto i wyjazdy w weekend).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia DSG i napęd 4x4 pozwala ruszać jak z procy, do tego zmiana biegów, przy przyspieszaniu, jest w ogóle niewyczuwalna i błyskawiczna. Przy redukcjach nie jest już tak różowo i chwilę to trwa. Czasem w ogóle nie wie, co zrobić. Ale patrząc na konkurencję, jest dobrze. Tryb sport jest nieco zbyt sportowy i trzyma za wysokie obroty. Ręczna zmiana spoko, używam przy wyprzedzaniu.
3,0
Układ jezdny
Ten samochód to taki kanapowiec. Zawieszenie jest tradycyjne w konstrukcji i bardzo rozbujane. Nie pozwala na pewne pokonywanie zakrętów. Komfort też nie jest specjalnie wysoki. Na zawieszeniu widać skodowskie oszczędności, bo passat prowadzi się lepiej. Na plus - jest tańsze w naprawach. Przy silniku o takiej mocy zawieszenie powinno być utwardzone.
5,0
Karoseria
Jeden z największych plusów auta. Wnętrze jest przepastne. Dużo ciekawych rozwiązań, jak podwójna klapa bagażnika. Wiele haczyków i schowków. Wnętrze trochę skrzypi. Uszczelki drzwi parcieją.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie ok, ale słupki są nieco szerokie. To jednak norma w dzisiejszych czasach, bo to kwestia bezpieczeństwa i sztywności całej konstrukcji.
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Wszystko jest na swoim miejscu, dobrze opisane. Brakuje trochę szybszego dostępu do niektórych funkcji. Trzeba żonglować menu. Fotele są tylko poprawne, nie jest to poziom premium.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest słaba. Nie rozumiem tego, jak długo trzeba czekać na ogrzanie wnętrza. Przecież to potężny silnik. Może to sprawka wtrysku bezpośredniego. Latem klima też niezbyt wydajna i długo dochodzi do ustawionej temperatury. Z tyłu są aż 4 nawiewy ale nie wiem czy dobrze działają, bo jestem kierowcą ;) Natomiast webasto jest klasą samą w sobie - polecam każdemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, zwłaszcza z tyłu. Z przodu jest porównywalnie do innych samochodów tej wielkości. Bagażnik też wielki.
3,0
Wyciszenie
Tu najbardziej widać oszczędności. Auto po prostu nie dostaje wyciszeniem do innych marek segmentu E. Niby mój model kosztował prawie 180 tys zł a wygłuszenie jest jak w corolli. Powyżej 140 nie da się już swobodnie rozmawiać. Mam wrażenie, że najwięcej świszczy w okolicach wycieraczek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie koszty utrzymania są na poziomie Skody. W tym aucie nie ma ultra nowoczesnych bajerów. To jest zaleta, bo zastosowane rozwiązania są sprawdzone.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoko. Za te pieniądze poziom wyposażenia, komfortu i wielkości samochodu jest bardzo dobry, Ale nie sądźcie, że to pełnoprawna klasa wyższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam czasem się popsuje, ale jest ok. Padło otwieranie szyb, gniazda 12V i otwieranie bagażnika (wiązka uszkodzona). Raz przestały działać wycieraczki, ale wystarczyło zakonserwować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie miałem do poprawek, wymieniłem świece i cewkę zapłonową. Auto sprawia wrażenie solidnego i nie miałbym obaw jechać nim jutro zagranicę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb II Sedan