Auto duże, komfortowe, przystępne cenowo, nieźle wyposażone wg mnie całkiem ładne (z przodu) wysoko położona maska, szeroka stojąc przy nim robi wrażenie. Jeżeli chodzi o tył jest słabo, brzydko, chyba coś nie poszło " nie pykło" projektantom. Zresztą jak wygląda każdy widzi i ma własną opinię.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na tak duże auto i moc 160 koni zbiera się całkiem nieźle. Skrzynia DSG 7-stopniowa (dopóki nie padnie, a lubi to zrobić) dobrze współpracuje z silnikiem i potrafi uwydatnić jego moc kiedy trzeba, choć tej mocy za wiele przecież nie ma. Trochę słaby, a nawet powiedział bym śmieszny jest odgłos pracy silnika słyszalny od wewnątrz. Coś jakby jechało się blenderem. Ale turbo jakoś daje radę i na wyższych obrotach blender trochę zamienia się w mocniejszą sokowirówkę :-)
4,0
Skrzynia biegów
Odnośnie skrzyni ciężko mi powiedzieć obiektywnie. Jak wspomniałem wcześniej skrzynia dopóki nie padnie spisuje się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Przyspieszając delikatnie właściwie nie wiemy na jakim jedziemy biegu i informuje nas o tym jedynie wyświetlacz. Zmiana biegów nie jest praktycznie wyczuwalna. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu robi bardzo szybko redukcję na przykład jadąc na 7 biegu z prędkością około 100 km/h wciskamy do oporu gaz i auto zrzuca na 3 bieg, kręci do 5-6 tysięcy obr. i nagle mamy na liczniku około 130 km/h to w normalnym trybie, a jest jeszcze sport, gdzie kręci na jeszcze wyższe obroty. Fajny sprzęt, ale krótkotrwały jak się okazało, bo skrzynia padła i aktualnie auto jest w warsztacie. Do wymiany sprzęgło i prawdopodobnie mechatronika.
4,0
Układ jezdny
Auto w trasie zachowuje się dobrze, choć mam wrażenie, że trochę za bardzo nim buja jak gondolą na morzu, przez co przy większych prędkościach trochę na początku czułem niepokój, ale później przywykłem do tego i doszedłem do wniosku, że z uwagi na gabaryty tak musi być. Nie jeździłem do tej pory autem osobowym takich rozmiarów i wagi i nie mam porównania. W ruchu miejskim też jest trochę dziwnie bo wydaje się że auto zastanawia się czy już skręcać w ten zakręt czy jeszcze nie. Duże prędkości w ciasnych zakrętach to ciężki temat tym autem, ale nie do tego został wyprodukowany przecież
5,0
Karoseria
Bardzo dobra blacha, gruba, a nie jak puszka po piwie. Żadnych ognisk korozji i proszę mi wierzyć jakby gdzieś wyszła rdza to bym ją wypatrzył bo jestem po przejściach z poprzednią świetną mechaniczne, ale tragiczną pod względem blacharskim Mazda 6 I generacji. W Skodzie Superb II blacha jest na 5 z plusem
Komfort
2,0
Widoczność
Przód i na boki widać co trzeba. Z tyłu lipa. Szyba tylna jak wizjer w drzwiach. Na parkingu patrzenie we wsteczne lusterko jest stratą czasu. Używać bocznych lusterek, rozglądać się na boki i do tyłu no i oczywiście polegać na czujnikach parkowania, bez nich parkowanie tyłem tym krążownikiem byłoby wyzwaniem.
4,0
Ergonomia
Jest ok, ale brakuje mi jednego środkowego schowka na telefon, czy portfel gdzieś nad nawigacją. Reszta schowków, przełączników raczej pod ręką i w miarę rozsądnie umieszczona
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę myślę, że nie ma się do czego przyczepić. Nie paruje za bardzo zimą i dobrze grzeje, latem chłodzi wystarczająco
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wypas totalny. Z przodu miejsca od groma. Z tyłu jeszcze więcej, bagażnik wielki. Ta kategoria jest pod Superba
3,0
Wyciszenie
Jeżeli mówimy o Superbie, że to limuzyna to oczekuję lepszego wyciszenia, chociaż tragedii nie ma. W trasie przy 140 km/h można normalnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Przy wyższych prędkościach jest oczywiście gorzej, ale też do wytwarzania. Limuzyna z niższej półki trochę hałasować ma prawo
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali dychę. W mieście 12 w trasie 8 i tyle w tym temacie. Jeżeli chodzi o części to najtańsze nie są wymiana klocków 450 PLN, olej, filtry 550 PLN. No i ta skrzynia biegów, ważne, aby kupić auto z małym przebiegiem powiedzmy do 100 tyś. to jest szansa, że bez remontu DSG 7-stopniowej DQ200 przez kolejne 50-100 tyś. się obejdzie
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezły kompromis. Nie drogo, ale komfortowo. Dobre wyposażenie
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
osłona tarczy hamulcowej 70 PLN + wymiana
Szwankuje trochę klapa bagażnika, nie chce się otwierać z pilota jakby siłowniki nie dawały rady i lekko ręką trzeba jej pomagać
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów DSG 7-stopniowa DQ200. Remont co najmniej 3000 PLN. Dodatkowo miałem problem z jednym z wtrysków, zablokował się, auto straciło moc i lało benzynę jak z cebra w tym samym czasie padła też cewka. Koszt naprawy 800 PLN
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]