Silnik
: Kultura pracy i dynamika tego silnika jest na pewno ponadprzeciętna a zużycie paliwa - do zaakceptowania.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry, wygodny, dynamiczny i przemyślany samochód, w którym jazda, szczególnie na dłuższych trasach jest dużą przyjemnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest znakomity, bardzo cichy w całym zakresie obrotów, bez wysiłku rozpędza auto do ponad 200 km/h. Świetne przyspieszenia i elastyczność. Wadą jest dość wysokie spalanie oleju - ok. 1 l na 5-6 tys. km.
5,0
Skrzynia biegów
Mam auto z DSG. To mój pierwszy automat i z pewnością nie ostatni. To najlepsze (obok silnika) co jest w tym samochodzie! DSG umożliwia bezstresową relaksującą jazdę nawet w największych korkach. Jeżeli trzeba, pozwala na znakomity sprint spod świateł lub błyskawiczne wyprzedzanie. Jest jednak problem: po 60 tys. km skrzynia zaczęła szarpać przy przełączaniu z 2-go na 3-ci bieg. Z tego, co się zorientowałem w internecie, jest to usterka dość powszechna w DSG-7 i wręcz kwalifikuje się do bezpłatnej akcji serwisowej koncernu VW (podobno chińczycu to już wymusili na VW). Póki co Skoda oferuje naprawę z 70% rabatem na części i 50% rabatem na robociznę. Po rabacie i tak kosztuje to ok. 2,1 tys. zł.
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, jest neutralny w zakrętach (moim zdnaniem mniej podsterowny niż - chwalone za uklad jezdny - Mondeo). Kierowca ma wrażenie prowadzenia szybkiego, zwinnego i mniejszego niż jest w rzeczywistości, samochodu. Przy większych prędkościach Superb jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Zawieszenie jest nieco twardsze niż te w Mondeo; na gruntowch drogach trzeba jechać wolniej i ostrożniej. Tendencja do ząbkowania opon przednich, i - co się z tym wiąże - zwiększonych szumów toczenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba w sedanie jest bardzo mała. Sytuację zdecydowanie poprawiają ogromne lusterka a podczas parkowania - precyzyjne czujniki z przodu i z tyłu. Tylna szyba jest często mało przejrzysta podczas deszczu - brak jest tylnej wycieraczki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wiele funkcji (np. światła) jest zautomatyzowanych i nieabsorbujących. Świetny jest przesuwany i regulowany na wysokość podłokietnik z przodu. W bagażniku - przydatny zestaw siatek i uchwytów. Jest również roleta do zasłoniecia tylnej szyby i reklamowana parasolka. Bardzo przydaje się również elektryczna regulacja foteli z przodu, dla kierowcy - z pamięcią ustawień. Fotele są wygodne chociaż trochę mniej wygodne niż w Mondeo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja działa dość szybko i skutecznie. Bardzo dobrze sprawdzaja się podgrzewane przednie i tylne fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest tyle ile w przeciętnym samochodzie tej klasy, natomiast z tyłu Superb zdecydowania wyrasta ponad swoja klasę. Auto musiało być projektowane z myślą o przewożeniu na tylnym siedzeniu prezesów, dyplomatów i innych VIP-ów.
4,0
Wyciszenie
Podczas normalnej jazdy, silnika praktycznie nie słychać - jest cichy i doskonale wyciszony. Przy gwałtownym przyspieszaniu słychać jedynie przyjemny, sportowy, oddalony i nie przeszkadzający w rozmowie dźwięk. Trochę gorzej wytłumione są ogłosy pochodzące od toczenia się kół. Zaczyna to byc zauważalne przy prędkościach od 120-130 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy płynnej jeździe na trasie w tempie "jak wszyscy" tzn. bez wyprzedzania za wszelką cenę, bez gwałtowych przyspieszeń i hamowań spalanie potrafi wynieść nawet poniżej 6,5 l/100km. W miejsch korkach - ok. 8-8,5l, natomiast przy bardzo ostrej jeździe - 9,5-10l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Człowiek ma poczucie, że siedzi w luksusowej limuzynie. Jeździłem trochę Audi A6 i BMW 5 i wcale nie mam wrażenia, że pod względem wykończenia wnętrza, materiałów, odgłosów, wyciszenia itp. Superb nie jest gorszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód ma troche ponad 2 lata. Problem ze skrzynią DSG opisany wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]