Silnik
: W tym samochodzie jest wiele elementów, które mnie pozytywnie zaskoczyły - najbardziej silnik współpracujący ze skrzynią DSG oraz karoseria.
5,0
Całokształt
Muszę przyznać,że Skodą Superb jeździ się znakomicie zarówno pod względem komfortu jak i właściwości jezdnych i możliwości silnika 1,8 TSI. Samochód ten został opracowany i wykonany solidnie, w którym zastosowano wiele rozwiązań bardzo praktycznych ułatwiających codzienne użytkowanie (wersja Ambition). Kabinę wyciszono bardzo dobrze, nie skrzypią żadne elementy, nic nie tłucze w zawieszeniu - po prostu bardzo duży komfort. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie skuteczność oświetlania przednich świateł biksenonowych Na dzisiaj jestem bardzo zadowolony,że wybrałem Skodę, chociaż planowałem zakup Toyoty Avensis lub Opla Insigia. Można tylko Czechom pozazdrościć tak udanego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jazda samochodem z tym silnikiem to sama przyjemność. Silnik ten jest bardzo cichy a zarazem elastyczny. Uważam, że silnik 1,8 TSI jest bardzo dużą konkurencją i stanowi alternatywę dla silników TDI. Samochód pomimo swojej dużej masy ok. 1500 kg przyśpiesza bardzo płynnie. Myślę, że jest to częściowo zasługą skrzyni DSG.
5,0
Skrzynia biegów
DSG 7 biegowy. Po raz pierwszy jeżdżę samochodem z automatyczną skrzynią i jetem zachwycony. Muszę przyznać, że zadziwia mnie sposób doboru biegów np. przy spokojnej jeździe już przy prędkości 80 km (obroty ok. 1800) jest bieg 7. Chęć gwałtownego przyśpieszenia i naciśniecie gazu do końca powoduje bardzo szybką redukcję biegów w dół, co pozwala na pewne wykonywanie manewrów np. wyprzedzania. Nie żałuję wyboru tej skrzyni chociaż na początku byłem bardzo sceptycznie do jej zakupu nastawiony.
4,0
Układ jezdny
Zestrojenie układu jezdnego powoduje, że bardzo pewnie można pokonywać zarówno zakręty jak i samochód nie \"myszkuje\" na koleinach. Moim zdaniem dość sztywne zawieszenie nie powoduje dużego uszczerbku na komforcie jazdy i to zapewne dzięki komfortowym siedzeniom.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bardzo ograniczona, ale dzięki seryjnym czujnikom parkowania nie ma tragedii i można sobie poradzić z parkowaniem. Do przodu widoczność dobra jak większości samochodów w tej klasie.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa, szyby nie parują. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie fakt zastosowania nawiewów z tyłu w słupkach bocznych, co sprawia dość dobry rozkład temperatury w tym dużym samochodzie. Na dzień dzisiejszy z uwagi na porę roku nie jestem w stanie ocenić wydajności klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No w tej dziedzinie to po prostu nokaut dla konkurencji. Ilość miejsca to rozpusta (zaskoczeni są wszyscy znajomi, którzy widzieli ten samochód).
5,0
Wyciszenie
Silnik 1,8 TSI na niskim obrotach jest prawie nie słyszalny. Dopiero przy gwałtownym przyśpieszaniu lekko go słychać. Ponadto samochód ten bardzo dobrze wyizolowano od hałasów zewnętrznych. Tym samym trzeba bardzo uważać, gdyż w kabinie nie czuć prawie różnicy czy się jedzie 80km/h czy 120km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie samochód ten ma dwa oblicza:
1. Przy spokojnej jeździe do 100km/h potrafi jak na taki samochód być bardzo ekonomiczny i spalać ok. 7,5l.
2. Bardzo gwałtowne przyśpieszanie i szybka jazda powodują, że zużycie paliwa może nawet wzrosnąć do ok. 12l.
Na dzisiaj samochód pali mi 8,1l. Powiem szczerze, że takiego samochodu szukałem, który potrafi zarówno mało palić, a kierowca ma w każdym momencie do dyspozycji dużą moc tak bardzo potrzebną na naszych drogach. Uważam, że na tę masę samochodu i moc silnika zużycie paliwa jest dopuszczalne, a wręcz dobre.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za te pieniądze jest to najlepszy wybór w klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na dzisiaj nic się nie dzieje. Mam go za krótko by to oceniać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]