Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan

rachunek@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb II Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,77
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ilość miejsca ztyłu
5,0
Całokształt
Elastyczność jak na 1.8 bdb. zasługa turbiny + DSG. Brak turbodziury. Kultura pracy słaba. Przy odpalaniu odzywa się bezpośredni wtrysk i efekt jak w dieslu wyższej klasy. Przy delikatnej jeździe do 3000 obr. jest dostateczna kultura pracy silnika. Powyżej 3000 obr oraz przy dynamicznym sposobie jazdy kultura pracy pozostawia wiele do życzenia (słychać bezpośredni wtrysk, metaliczna głośna praca) Ogólnie dół dobry góra słaba, ale to może przyzwyczajenie do V6. Niektórzy nawet przyzwyczajają się do pracy diesla więc może to kwestia czasu ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność jak na 1.8 bdb. zasługa turbiny + DSG. Brak turbodziury. Kultura pracy słaba. Przy odpalaniu odzywa się bezpośredni wtrysk i efekt jak w dieslu wyższej klasy. Przy delikatnej jeździe do 3000 obr. jest dostateczna kultura pracy silnika. Powyżej 3000 obr oraz przy dynamicznym sposobie jazdy kultura pracy pozostawia wiele do życzenia (słychać bezpośredni wtrysk, metaliczna głośna praca) Ogólnie dół dobry góra słaba, ale to może przyzwyczajenie do V6. Niektórzy nawet przyzwyczajają się do pracy diesla więc może to kwestia czasu ;)
4,0
Skrzynia biegów
DSG 7 biegowa. Inteligentna z wysoką kulturą pracy. Jak na takie zachwyty na rynku na temat DSG zbyt wolna reakcja przy redukcji biegów. Zbyt wolna reakcja na pedał przyspieszenia, wcześniej powinna redukować biegi a nie na siłę ciągnąć z wolnych obrotów. Pomimo tych wad to i tak jeden z lepszych automatów na rynku.
4,0
Układ jezdny
Sprężyste bezpieczne zawieszenie. Kompromis to felgi max 16 cali powyżej zbyt mocne przenoszenie nierówności na karoserie. Charakter samochodu to auto rodzinne bo na limuzynę znaczek nie ten :) więc powinno być trochę bardziej miękko zestrojone żeby na polskich drogach dzieci z tyły nie skakały pod sufit. Dobrym rozwiązaniem była by opcja zmiennej charakterystyki zawieszenia. Ogólnie BMW to nie jest (pod względem zawieszenia). Ale jak na swoją klasę to dbd.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu bardzo słabo do przodu przeciętnie. Na boki OK. w Volvo 740 jest super , ale za to jak to wygląda :)
4,0
Ergonomia
Powinny być większe przyciski na panelu środkowym do obsługi klimy. Reszta bdb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa i spełnia swoją rolę bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu db. Z tyłu doskonale.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne. do 2500 jest cicho. Powyżej powinno być lepiej. Bardzo głośne opony pirelli
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio przy normalnej jeździe 50/50 (trasa/miasto) 10l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości oceniam na 4+
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za nowe auto by oceniać
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za nowe auto by oceniać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb II Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb II Sedan