Auto budżetowe dla księgowego. Gigantyczne wnętrze. Dyskusyjna, chwilami nudna stylistyka, marne materiały wykończeniowe, rozsądna cena i przyzwoity poziom niezawodności. Uwaga na silniki benzynowe! Dobre osiągi są okupione niskim poziomie niezawodności.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zaskakująco dynamiczny i elastyczny jak na tak niewielką pojemność. Cichy. Niewielkie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe /do 130 km/h/, b.wysokie przy dynamicznej. 13,5 l przy prędkości 170-180 km/h. Zawodny: wycieki oleju, wymiana turbiny przy 85 tys.km, rozrząd przy 104 tys. Wniosek: podobnie jak inne silniki benzynowe VW nie zasługuje na uwagę. 2.0 TDI jest lepszym rozwiązaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenie pozwalają na oszczędną jazdę. Żadnych utrudnień przy wrzucaniu biegów.
4,0
Układ jezdny
Pewny na szybkich zakrętach. Nieco zbyt twarde - na gorszych nawierzchniach robi się głośno a kierowca odczuwa wstrząsy.
Komfort
4,0
Widoczność
Typowa dla pojazdu o tych wymiarach. Przedni słupki nie ograniczają pola widzenia. Tył - gorzej ale bez istotnych utrudnień
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, także w nocy. Początkowo wnętrze wydawało mi się stonowane, nawet z odrobiną elegancji - dziś postrzegam je jako nudne. Okrągłe zegary nieco poprawiają wrażenie choć słabo pasują do zachowawczej bryły i wyważonego stylu skody. Fotele mogą być niewygodne dla ponad-wymiarowych kierowców /wbijają się w uda, a siedziska dłuższe tak, aby lepiej podpierać uda.
Standardowa kierownica z tworzywa - chropowate i nieprzyjemne paskudztwo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja daje radę nawet przy +40. Szczelna - żadnych ubytków środka chłodzącego przez 4 lata. Wentylator umiarkowanie głośny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadnych uwag. Znam wiele aut w tej klasie : Mazda 6 jest maleńka, najnowsze Mondeo także.
4,0
Wyciszenie
Jak na klasę budżetową - dobrze. Przy 150 km/h można spokojnie rozmawiać. Na biegu jałowym silnik jest niesłyszalny - robi to duże wrażenie na pasażerach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysoki stopień bezawaryjności /poza silnikiem 1,4 TSI/. Niskie zużycie paliwa przy typowej jeździe. Niższe niż u konkurencji ceny w salonie. Duża dostępność zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie trudno o lepszą ofertę. Olbrzymie i praktyczne auto za rozsądną kwotę. Dodatkowe produkty np. serwis na 1 zł - kuszące.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jestem drobiazgowy - stukający rygiel w drzwiach /podobno ten typ tak ma - co za absurd!/ naprawiany taśmą klejącą i podobne drobiazgi nie psują pozytywnego obrazu całości.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko silnik dał mi popalić - to dość typowe dla tej konstrukcji. Dbałem o turbinę /zmiana oleju 2 razy częściej niż zalecano/, a i tak szlak ją trafił /wysiadł czujnik wart parę złotych, który stanowi całość z turbiną - niedawno wprowadzono zestawy naprawcze/. Rozrząd musiałem wymienić już po 104 tys. - gubił olej a łańcuch rozciągnął się o jedno ogniwo. Na szczęście zestaw nie jest dramatycznie drogi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]