Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan

Pompon, 12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb II Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Komfort, w środku jest jak w lodówce - zamykamy drzwi i pełna cisza. Nawet drzwi zamykają się z głuchym puknięciem inaczej niż w niższej klasie aut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : lekko irytujące buczenie z tłumika w zakresie 2500-3000obr
5,0
Całokształt
Z tak bogatym wyposażeniem w wersji Ambition nie ma na rynku konkurencyjnego auta o tak dużym komforcie. Jeżeli masz za sobą okres młodzieńczego ciśnienia, głośnych basów i czarnych szyb a z tyłu śpi dziecko lub chcesz się zrelaksować to ten Superb z 1.4Tsi jest idealnym wyborem. Wzorowa ergonomia, każdy przełącznik, każda dźwigienka jest tam gdzie jej odruchowo szukamy. No może jeżeli lubicie kręcić kierownicą w mieście jedną lewą ręką i kupicie wersję z multimedialną kierownicą to przypadkowo będziecie rozgłaśniali radio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność zaskakująca jak na tak mały silnik w tak dużym nadwoziu, hałas silnika dwie skrajności - na postoju nie słychać, przy delikatnej jeździe nie słychać, na autostradzie absolutnie nie słychać. W mieście przy gwałtownym przyspieszaniu hałasuje jak wysilone 16V. Całkowicie zaskakująca elastyczność na trasie 120-160kmh wciska w fotel na 6 biegu. Porównując z innym autem o takim samym współczynniku mocy i masy (1.6 16V) osiągi 0-100kmh identyczne natomiast elastyczność - 80-120kmh lepsza o 8 sekund na korzyść cięższego Superba!!!!! Ten silnik ciągnie jak głupi na każdym biegu byle miał 1500obr. Nie jest dla niego problemem jazda 70kmh na 6 biegu i normalne dynamiczne przyspieszanie.
5,0
Skrzynia biegów
Może można się przyczepić do bardzo krótkiego pierwszego biegu. Natomiast ten silnik + 6 biegów wymaga zmiany myslenia. To co robiłem poprzednim na 2 biegu tutaj wymaga 3 biegu. Tam gdzie poprzednio używałem 3 biegu tutaj można zrobić na 5 biegu. Tydzień trzeba się przyzwyczajać ale po tym okresie duży komfort nie wymagający tak częstej zmiany biegów jak w wolnossącym.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe, bardzo miękkie. Czuć kładzenie w szybkich wąskich zakrętach. Na austostradzie do 180kmh stabilnie. Dobra prędkość podróżna to 160kmh, w środku cisza, całkowicie wytłumiony silnik, brak hałasu z opon, hałasu z opływu powietrza. Przy 160kmh najbardziej słychać... wentylator klimatyzacji o ile pracuje na wyższym niż trzecim biegu.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ok, tył duże grube słupki, mała tylna szyba która o dziwo w czasie deszczu jest sucha. Widoczność do tyłu słaba. Czujniki parkowania działające z lekkim zapasem (30cm) w wersji z fabrycznym hakiem.
5,0
Ergonomia
Ambition - światła z AFS to absolutny cud świata. Zapewniam że po jednej jeździe nigdy więcej nie bedziecie chcieli mieć zwykłych świateł. Dla wzroku to poezja i odpoczynek. Światła cały czas się poruszają w zależności od prędkości, deszczu, warunków. Na krętej leśnej drodze byłem zszokowany że wchodząc w zakręt widzę co jest za nim!! Zewnętrzne światło doświetla po stycznej zakrętu. Rewelacja!! W tym samochodzie nie zmęczysz się, nawet tylna klapa opróćz wychwalanego genialnego patentu TwinDoor ma elektryczne dociąganie klapy! Po prostu przymykam tylną klapę do uszczelki a automat dalej ją zamyka, bez walenia, bez hałasu i przyprawiania o zawał ludzi w środku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa z nawiewami na tył na słupkach B. Faktycznie odczuwalne różnice między strefami. Mały minus za głośność dmuchawy wentylatora. Ma skalę 6 stopniową, powyżej 3 jest męczaca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Foldery reklamowe wyraźnie to podkreślają. A każdy kogo posadzę z tyłu robi wielkie oczy mimo że mam siedzenie cofnięte do tyłu a mam wzrostu ponad 2 metry.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie doskonałe, jedynie lekki minus to słyszalna praca tylnych opon na poprzecznych nierównościach. Być może jest to spowodowane dziwnym rozkładem ciśnienia w kołach przód 2,2 - a tył nie wiem czemu fabryka zaleca 2,5. Po spuszczeniu tyłu do 2,2 problem znika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależne od tego jak nam się spieszy. Między bajki można włożyć historie o spalaniu rzędu 5l. Średnie z komputera na odcinku 2500km to 7,5l. W tym połowa miasto i połowa trasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania jest bardzo wysoka! Każdy element dopasowany, nic nie skrzypi, nie wibruje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt mały przebieg aby to ocenić, natomiast mimo opinii o tym iż te silniki lubią spalić olej po 3000km poziom na bagnecie się nie zmienił nawet o milimetr. Przeczulony sprawdzałem dokładnie w takich samych warunkach i z ... miarką :) Docieranie zgodne z zaleceniami fabryki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb II Sedan