Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan Facelifting
Miś,
9 miesięcy temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
326 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Elastyczność
Przestronność z tyłu
Wygoda foteli, wyglądają skromnie, ale po 770kilometrach nie czułe absolutnie zmęczenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza atakuje progi z przodu
Bardzo drogie części blacharskie
5,0
Całokształt
Przestronność, pewne prowadzenie i niskie spalanie... To jest to czego oczekujesz od autostradowego połykacza kilometrów. I ten samochód pomimo wieku robi to doskonale.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bajka, bardzo mało pali, ma doskonałe osiągi jeśli chodzi o elastyczność, pracuje w miarę cicho (chociaż do HDI mu daleko), i jest w miarę bezawaryjny. Czego chcieć więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Trwałość super, ale fabryczne ustawienia to komedia. 65km/h i 6 bieg... Świadomi wgrywają soft poprawiający tą całkiem dobrą i wytrzymałą skrzynie.
5,0
Układ jezdny
Poprzednio miałem Octavie III i powiem że prowadzenie na wielowahaczu jest o niebo lepsze niż na sztywnej belce. W łukach samochód jedzie jak po sznurku, na wprost również. Kiedy przy przy belce było czuć że zaraz tył ucieknie, tutaj spokojnie w łuku dociskasz gaz i jedziesz dalej.
4,0
Karoseria
Przestronność to poezja, z tyłu zwłaszcza. Minus to podatniść na korozję, Jan na VW Group i 10 lat to trochę za wcześnie na korozję progów...
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem ok, najgorzej do tyłu, ale chyba każdy egzemplarz ma czujniki z tyłu, da się z tym żÿć.
5,0
Ergonomia
Stary dobry VW beż paneli dotykowych i innych dziwactw.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Ciepło leci z kratek w zimę po 1,5km więc super, dk wentylacji nie mogę się przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To już legenda z generacji na generacji.
2,0
Wyciszenie
To jest dramat. W 2014 roku w salonie 132000 i wyciszenie jak w Fabii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak w Octavii (identyczna platforma), a komfort jak w limuzynie. Ale jak rozbijesz to już koszty jak na starą Skodę to kosmos.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z TDI pod maską 4 gwiazdki. Duży minus za wyciszenie i podatność na korozję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na ponad 300 tyś trzyma się dobrze. Ale na serwis się nie szczędzi więc i samochód jest super sprawny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]