Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan Facelifting
Jakub,
4 lata temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
220 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Swój egzemplarz nabyłem z przebiegiem 180kkm w salonie sprzedającym auta nowe/poleasingowe. Ten samochód to świetna alternatywa dla osób szukających auta z dużą przestrzenią, które nie jest kombi (mi kombiaki strasznie się nie podobają). 220kkm na liczniku a śladów zużycia niemalże brak. Spadku mocy chyba też nie uświadczyło (spokojnie mogę się rozpędzić do katalogowej prędkości maksymalnej). Miałem trochę obaw przed zakupem co do jednostki 1.8tsi ale okazały się nieuzasadnione. Od siebie mogę tylko odradzić korzystanie z usług ASO, dobry zaufany mechanik to skarb!
Wrażenia
5,0
Silnik
Spalanie oleju po pierwszej wymianie poza ASO znacząco spadło. Sam silnik pozwala jeździć cichutko i oszczędnie lub dynamicznie. Jeżdżąc z głową można spokojnie utrzymać spalanie na poziomie 5.5-6L/100km
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma w zasadzie do czego się przyczepić, choć sama skrzynia posypała się przy 180kkm. Szczęście w nieszczęściu stało się to z winy ASO, które nie wpadło na pomysł że trzeba sprawdzić czy w skrzyni nie brakuje oleju...
5,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić. Dobrze trzyma się drogi i nie ma problemów z wchodzeniem w zakręty przy nieco większych prędkościach.
4,0
Karoseria
Widać gdzieniegdzie ślady eksploatacji ale przy tym przebiegu to pewnie normalka.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tym polu tego auta chyba nie trzeba przedstawiać. Każdy kto siadał na tylnej kanapie mojej skody był zachwycony że można tak wygodnie podróżować samochodem.
4,0
Wyciszenie
Dopóki nie wjedziemy na autostradę i się nie rozpędzimy jest ok. Nie ma tragedii ale mogło być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to miedzy 180-220 tyś km przepalił się halogen i żarówka rejestracji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję 5 gwiazdek mimo że ASO skody starało się znacznie zaniżyć ten wynik. Autoryzowany serwis pracował chyba z podręcznikiem w ręce, dotykając tylko tych rzeczy które były wypunktowane. W efekcie auto paliło litr oleju na 2kkm (po wymianie w prywatnym serwisie robię tylko jedną dolewkę 0.5L przed kolejną wymianą), nie mówiąc już o brakującym oleju w skrzyni w efekcie czego się posypała.
Z takich nieco droższych usterek które odbyły się bez udziału ASO to trzeba było wymienić kolektor dolotowy przy 200kkm (wyrobiony czujnik klapek).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]