Zawieszenie
: zbyt nisko zawieszony, przy pełnym obciążeniu często co jakiś czas szoruje podwoziem o nierówności drogi
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik od niskich obrotów ma wystarczający moment napędowy. Przy skrzyni DSG ustawionej na opcję S, staje się naprawdę żwawym autem, które z łatwością przyspiesza. Nie ma odczuwalnej "dziury" po dodaniu gazu, odpowiedź silnika jest natychmiastowa. Powyżej 120 tys km były problemy z wtryskiwaczami załatwione po dolaniu specjalistycznego dodatku do paliwa (szczególnie zimą!). Zdarza się też nieregularna praca i klekotanie na zimnym silniku - problem wszystkich diesli - koło dwumasowe.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna skrzynia DSG tzw. mokra 6 -biegowa. Żadnych problemów, świetna praca
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest średni, ale przyzwoity. Auto raczej podsterowne, jeżeli chodzi o trzymanie się jezdni ani wybitne ani złe. Przy prędkościach do do 130 prowadzi się dobrze, przy wyższych - trzeba trochę uważać przy bocznym wietrze i mijaniu tirów na autostradzie. Po 130 tysiącach trzeba było korygowac geometrię kół - zjechane przednie opony od strony wewnętrznej do wymiany.
Istotna wada to niskie zawieszenie, co przy bardzo komfortowym szerokim rozstawie osi powoduje co jakiś czas uszkadzanie plastikowych osłon podwozia. Przydałyby się 3 cm wyżej, szczególnie gdy jedzie się z pełnym obciążeniem po nierównej drodze lub przejeżdża przez garb spowalniający.
5,0
Karoseria
Po 5 latach dość surowego traktowania (2 x w roku gruntowne czyszczenie, poza tym tylko spłukanie, parkowany pod chmurką) - ślad korozji na rancie tylnej pokrywy. Poza tym bez śladów korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, czujniki parkowania bardzo pomocne. Wśród pozytywów mam dwie uwagi krytyczne: przez pięć lat dwukrotnie miałem sytuację, kiedy słupek przedni przysłaniał mi pieszego zbliżającego się do przejścia dla pieszych - warto o tym pamiętać. Druga uwaga - przy minus 15 stopniach zamarzły mi spryskiwacze przedniej szyby na autostradzie - zrobiło się naprawdę groźnie. Od tego czasu przez całe zimy dolewałem do płynu zimowego (teoretycznie do - 22 stopni) 1/4 koncentratu do -60stopni kupowanego w serwisie skody (dwie butelki na całą zimę)
5,0
Ergonomia
Olbrzymia przestrzeń dla osób z przodu a szczególnie dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach, którzy mogą swobodnie wyciągnąć nogi. Gigantyczny (jak na samochód osobowy) bagażnik przydaje się np. przy wyjazdach całą rodziną, czy transporcie kartonów z meblami. Nigdy nie musiałem kombinować jak tu wszystko zmieścić. Wadą wszystkich samochodów marki Skoda są niewygodne zagłówki w tylnych siedzeniach (zbyt odstające do przodu). Może w kolejnych generacjach uda się to poprawić i jeszcze dodatkowo zrobić tylne oparcie nieznacznie odchylane do tyłu - dałoby to znaczną poprawę komfortu podróżowania dla pasażerów na długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dwustrefowa klimatyzacja, regulacja nawiewów z przodu i z tyłu dają naprawdę duże możliwości dostosowania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duży samochód w swoje klasie, salonka na kółkach
4,0
Wyciszenie
Samochód naprawdę niegłośny do 120 km/h, później hałas zdecydowanie rośnie wraz z szybkością jazdy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży samochód - bardzo ekonomiczny. Powazniejszym wydatkiem jest wymiana oleju w skrzyni DSG 1 x na 60 tysięcy km. Poza tym ceny średnie, wydatki do 140 tysięcy wyłącznie eksploatacyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na oferowany komfort i wielkość - jedna z tańszych opcji na rynku
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było do 140 tysięcy km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]