Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Kombi

Roman l. 55, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,64
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort podróżowania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : zbyt nisko zawieszony, przy pełnym obciążeniu często co jakiś czas szoruje podwoziem o nierówności drogi
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik od niskich obrotów ma wystarczający moment napędowy. Przy skrzyni DSG ustawionej na opcję S, staje się naprawdę żwawym autem, które z łatwością przyspiesza. Nie ma odczuwalnej "dziury" po dodaniu gazu, odpowiedź silnika jest natychmiastowa. Powyżej 120 tys km były problemy z wtryskiwaczami załatwione po dolaniu specjalistycznego dodatku do paliwa (szczególnie zimą!). Zdarza się też nieregularna praca i klekotanie na zimnym silniku - problem wszystkich diesli - koło dwumasowe.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna skrzynia DSG tzw. mokra 6 -biegowa. Żadnych problemów, świetna praca
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest średni, ale przyzwoity. Auto raczej podsterowne, jeżeli chodzi o trzymanie się jezdni ani wybitne ani złe. Przy prędkościach do do 130 prowadzi się dobrze, przy wyższych - trzeba trochę uważać przy bocznym wietrze i mijaniu tirów na autostradzie. Po 130 tysiącach trzeba było korygowac geometrię kół - zjechane przednie opony od strony wewnętrznej do wymiany. Istotna wada to niskie zawieszenie, co przy bardzo komfortowym szerokim rozstawie osi powoduje co jakiś czas uszkadzanie plastikowych osłon podwozia. Przydałyby się 3 cm wyżej, szczególnie gdy jedzie się z pełnym obciążeniem po nierównej drodze lub przejeżdża przez garb spowalniający.
5,0
Karoseria
Po 5 latach dość surowego traktowania (2 x w roku gruntowne czyszczenie, poza tym tylko spłukanie, parkowany pod chmurką) - ślad korozji na rancie tylnej pokrywy. Poza tym bez śladów korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, czujniki parkowania bardzo pomocne. Wśród pozytywów mam dwie uwagi krytyczne: przez pięć lat dwukrotnie miałem sytuację, kiedy słupek przedni przysłaniał mi pieszego zbliżającego się do przejścia dla pieszych - warto o tym pamiętać. Druga uwaga - przy minus 15 stopniach zamarzły mi spryskiwacze przedniej szyby na autostradzie - zrobiło się naprawdę groźnie. Od tego czasu przez całe zimy dolewałem do płynu zimowego (teoretycznie do - 22 stopni) 1/4 koncentratu do -60stopni kupowanego w serwisie skody (dwie butelki na całą zimę)
5,0
Ergonomia
Olbrzymia przestrzeń dla osób z przodu a szczególnie dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach, którzy mogą swobodnie wyciągnąć nogi. Gigantyczny (jak na samochód osobowy) bagażnik przydaje się np. przy wyjazdach całą rodziną, czy transporcie kartonów z meblami. Nigdy nie musiałem kombinować jak tu wszystko zmieścić. Wadą wszystkich samochodów marki Skoda są niewygodne zagłówki w tylnych siedzeniach (zbyt odstające do przodu). Może w kolejnych generacjach uda się to poprawić i jeszcze dodatkowo zrobić tylne oparcie nieznacznie odchylane do tyłu - dałoby to znaczną poprawę komfortu podróżowania dla pasażerów na długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dwustrefowa klimatyzacja, regulacja nawiewów z przodu i z tyłu dają naprawdę duże możliwości dostosowania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duży samochód w swoje klasie, salonka na kółkach
4,0
Wyciszenie
Samochód naprawdę niegłośny do 120 km/h, później hałas zdecydowanie rośnie wraz z szybkością jazdy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży samochód - bardzo ekonomiczny. Powazniejszym wydatkiem jest wymiana oleju w skrzyni DSG 1 x na 60 tysięcy km. Poza tym ceny średnie, wydatki do 140 tysięcy wyłącznie eksploatacyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na oferowany komfort i wielkość - jedna z tańszych opcji na rynku
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było do 140 tysięcy km

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb II Kombi