Układ elektryczny
: Mnóstwo małych awarii opisanych powyżej
4,0
Całokształt
Dobre auto o wysokim komforcie jazdy i całościowo zawsze na chodzie. Ocenę obniżają liczne drobne usterki elektryki oraz nie do końca pewna praca skrzyni DSG. Poważne wątpliwości budzi też wysokie spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z seryjnym oprogramowaniem słabo. Po przeprogramowaniu dużo lepiej, znacznie bardziej elastyczny i dynamiczny a także oszczędniejszy o około 0,5l/100km. Mała pojemność robi swoje, pomimo 220KM i 430Nm podczas szybkiej jazdy autostradą i podjazdu pod górkę czuć zadyszkę. Lubi też zakopcić przy mocniejszym dociśnięciu gazu.
3,0
Skrzynia biegów
Mimo niewielkiego przebiegu na zimnym silniku czuć szarpania. Podejrzanie zachowuje się mechatronika. Wymaga adaptacji przy każdym przeglądzie. Zestopniowana bardzo krótko, co poprawia osiągi ale pogarsza spalanie. Szybkie reakcje w trybie ręcznym, automatyczne spowalnia przyspieszanie, nawet tryb sportowy. Na zimnym silniku zbyt szybko wrzuca wyższe przełożenie. Skrzynia DSG powoduje znaczne zwiększenie spalania w stosunku do manuala, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.
4,0
Układ jezdny
Niezły, aczkolwiek nie wybitny. Na szczęście mam seryjne opony 225/45R18, które poprawiają trakcję. Auto jest duże i ma maniery limuzyny, trudno zmusić je do sportowego zachowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo wysoki komfort jazdy, świetne skórzane fotele z masażem pleców, wentylacją, itp. Widoczność do tyłu kiepska, ale cofa się na czujniki.
4,0
Ergonomia
W stosunku do VW zauważalnie słabsza. Oszczędzono na osobnej dźwigni do obsługi tempomatu, są też inne uproszczenia. Ale całościowo da się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczna automatyczna klimatyzacja. Sterowanie ma jeden feler, mimo włączonego trybu manualnego samo usiłuje myśleć za kierowcę co zmusza do nieustannego korygowania wcześniejszych ustawień. Jest to denerwujące. Podobnie było w VW, widać nieprzemyślane pomysły niemieckich inżynierów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Olbrzymie auto z wielką ilością miejsca z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jak na 4-cylindrowego diesla może być. Dźwięk silnika raczej przyjemny i nie drażniący. Dobre materiały tłumiące.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże spalanie, które i tak spadło po przeprogramowaniu. W miejskich korkach pali około 12 litrów na setkę. Na autostradzie przy prędkościach rzędu 170-180km/h przekracza 8 litrów. Nawet podczas wolnej jazdy podmiejskiej ciężko zejść poniżej 6 litrów na setkę. Passat B6 z manualem palił w mieście około 3-4 litry mniej, na trasie różnica spadała do 1-1,5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Platinum z tym wyposażeniem, które mam kosztowała ponad 160 tys. zł. Konkurencja oferuje taki poziom wyposażenia w cenach zbliżonych, może ciut taniej. Ale Skodzie bliżej jest komfortem do aut typu Audi A6 niż Ford Mondeo czy Opel Insignia, stąd całościowo relację jakość/cena należy ocenić pozytywnie. To po prostu auto wyższej klasy niż Ford czy Opel.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kiepska elektronika, awarie rozmaitych czujników:
1. temperatury powietrza (zintegrowany z ciśnieniem) w kolektorze dolotowym
2. parkowania
3. usterka spryskiwacza reflektorów
4. sterowanie łopatkami skrzyni DSG oraz komputerem pokładowym
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]