Karoseria
: Duże, wygodne auto o znakomitych skórzanych fotelach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Awarie czujników
Przeniesienie napędu
: Szarpania w skrzyni DSG
Zawieszenie
: Mało trwałe łączniki stabilizatora
4,0
Całokształt
Przyzwoity, wygodny samochód ale nie dorównujący jakością VW. Dużo drobnych i drażniących usterek elektroniki, na szczęście auto zawsze jedzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik VW. Po tuningu do 220KM ma bardzo dobre osiągi. Relatywnie spore spalanie, choć po chipie i tak spadło około 0,5l.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia kiepska. Jedyna zaleta to szybkość zmiany biegów. Na zimnym często szarpie, wymaga co jakiś czas adaptacji. Po 120 tys. km odnoszę wrażenie, że pomału kończy się mechatronika.
3,0
Układ jezdny
Wygodny, komfortowy ale mało sportowy, ociężały. Wrażenie porównywalne z prowadzeniem lokomotywy. VW Passat jeździł znacznie lepiej, chętniej skręcał.
Komfort
4,0
Widoczność
OK, może być, tym bardziej że są czujniki.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele. Dużo miejsca we wnętrzu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja taka sama jak w VW. Denerwuje automatyczne przestawianie siły nawiewu nawet w trybie ręcznym. Wybryk niemieckich inżynierów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najwyższa możliwa ocena.
4,0
Wyciszenie
Lepiej niż w VW Passat B6. To jest diesel więc musi być słyszalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na dwulitrowego diesla zbyt wysokie. Prawdopodobnie wskutek zastosowanej skrzyni DSG która podnosi spalanie o około 1-1,5l. Szczególnie czuć to w mieście, na krótkich trasach , przy nierozgrzanym oleju w skrzyni. Wtedy auto potrafi spalić i 12 litrów na 100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu. Spore koszty eksploatacyjne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duża ilość drobnych awarii, czujniki cofania, spryskiwacze ksenonów, sterowanie kierownicą, itp. Na szczęście nie ma to wpływu na niezawodność, auto zawsze jedzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Podejrzana jest jedynie skrzynia DSG, prawdopodobnie mocno zużyta jest już mechatronika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]