Układ hamulcowy
: Zapieczony klocek w tylnym zawieszeniu
5,0
Całokształt
Witam,
Na wstępie zaznaczę, że posiadamy w rodzinie dwie Skody Superb (Kombi 170 km Diesel i Sedan 140 KM Diesel). Oba auta praktycznie mogę ocenić bardzo wysoko. Jedynie w sedanie nie potrafię zrozumieć sensu zastosowania na tylnej klapie przycisków, które należy wciskać na przemian, żeby otworzyć całą klapę, lub tylko jej część. (Ponoć po faceliftingu to zmieniono, o czym przekonam się za 3 miesiące, gdyż właśnie dzisiaj zamówiłem kolejnego nowego Superba:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Oba silniki są niezwykle oszczędne. Osiągi są wyśmienite.. Chociaż, do szybkiej agresywnej jazdy zdecydowanie nada się silnik 170 KM. Ni mniej 140 konnemu również niczego nie brakuje. Może rakiety to to nie są.. ale.. dają radę:)
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów. Wszystko działa jak należy. Obie skrzynie manualne
5,0
Układ jezdny
Żadnych problemów. Wszystko działa jak należy
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Żadnych udziwnień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie, że klima czasami nie nadąża z ochłodzeniem auta.. chociaż.. żona uważa, że zwariowałem i chcę zamrozić rodzinę;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest absolutny rekord świata.. i przestrzeń w środku i na bagaż,, tak kombi jak i sedan.. po prostu potęga!
4,0
Wyciszenie
W kobi jest nieco głośniej niż w sedanie. Ni mniej nie mogę narzekać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dramatycznie niskie. Kiedyś w zimową zawieruchę, jadąc z Poznania do Gdańska w śłimaczym tempie, komputer na całej trasie pokazał 3,9l. Często na trasie zpalanie spada poniżej 5 litrów. (Oczywiście przy bardzo spokojnej jezdzie). Nigdy nie przekroczyłem 7l/100km w obu autach
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie sądzę, że znajdziemy auto z podobnum wyposażeniem i podobnej wielkości w zbliżonej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oba auta łącznie przejechały ponad 300 tyś. km. i nic z drobnych rzeczy się nie popsuło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W Superbie którym przejechałem 180 tyś km. nigdy nic się nie popsuło.. dosłownie.. NIC. W przypadku Superba z silnikiem 2; 140KM po 20 tyś. km zerwał się pasek klinowy. (Naprawione na gwarancji). Przy 110 tyś. km auto zaczęło czasami przerywać.. wymieniono (o ile dobrze pamiętam) czujnik położenia wału korbowego.. Niby się poprawiło.. ale wyskakiwał nadal Checkengine.. zatem wymieniono zawór EGR. Teraz jest ok. Oprócz tego, coś zaczęło piszczeć w tylnym zawieszeniu (Urwała się jakaś kotwiczka.. czy coś takiego), i raz zapiekł się klocek hamulcowy.. nie chciał odskakiwać.. To wszystko. Aha.. na obu autach pojawiły się ślady korozji. Częściowo temat uznany na gwarancji.. włąśnie mam oddać auto do malowania klapy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]