Silnik
: Dobry wynik spalania jak na gabaryty i moc auta.
5,0
Całokształt
Skoda Superb kombi oferuje ogromne możliwości, zwłaszcza dla wysokich osób i większej rodziny. Samochód w wersji kombi idealnie się nadaje na auto służbowe, ma stonowany elegancki wygląd i ogromną przestrzeń w bagażniku na walizki i inne materiały.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jazda tym samochodem to czyta przyjemność, samochód bardzo dobrze się zbiera nawet w niskim zakresie obrotów, silnik pracuje cicho, wszystko to sprawia iż łatwo przekracza się ograniczenia prędkości :)
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie wszystko ok, drobnym mankamentem jest synchronizacja pierwszego biegu z dwójką, by przejście było płynne należy pedał sprzęgła intensywnie wcisnąć w podłogę.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, poprzednio jeździłem Passatem b5 po lifcie i okularem - mając porównanie do tych aut Skoda wypada nieźle.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża płaska przednia szyba zapewniająca doskonałą widoczność, widok przez boczne okna również bez zastrzeżeń. Boczne lusterka - rewelacja, są po prostu ogromne jak w jeepie, drobnym mankamentem jest wielka obwoluta lusterek w której odbija się słońce czasami sprawiając wrażenie jak by ktoś za nami jechał.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza, zegary i konsola środkowa wykonane w stylu retro - genialnie pasują do charakteru auta, ponadto są bardzo czytelne. Do gustu nie przypadły mi boczki drzwi, zbyt proste - tu inżynierowie Skody mogli by się lepiej postarać. Wg mojej oceny Passat B5 miał ciekawsze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód dość szybko się ogrzewa, klima działa równie szybko. Regulacja o 1 stopień wydaje mi się nie wystarczająca, 19 stopni jak dla mnie to trochę za zimno a 20 za gorąco, przydałaby się regulacja o 0,5 stopnia. Duża liczba nawiewów zwłaszcza na tylnej kanapie, z możliwością ustawienia nawiewu na szyby dają fajny efekt.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie mówiąc miejsca w aucie dla wszystkich pasażerów jest po prostu bardzo dużo - to jest atut tego samochodu.
Wchodząc w detale jest już gorzej zwłaszcza w przestrzeni kierowcy gdzie jest troszkę za mało miejsca na prawe kolano wysokiego kierowcy, w wersji Ambition fotele przednie nie posiadają oddzielnej regulacji unoszenia przedniej i tylnej części foteli - jak na klasę tego auto to skandal.
5,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać, pędu powietrza również nie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie przy jeździe 120-140 km/h to 6,5 l/100km ale można zejść przy normalnej jeździe do 100-120 km/h poniżej 6,0
komputer za każdym razem zaniża spalanie o 0,4-0,5 l /100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciekawą wersje z 170 KM silnikiem diesla można już mieć za 100 000 zł za takie pieniądze nie ma innego samochodu :). Dość dobre warunki finansowania w VW Bank, kredyt 2,99% - dealerzy stosują niepełną informacje o produkcie, informując iż wcześniejsza spłata jest darmowa - ale już przygotowanie nowego harmonogramu kosztuje każdorazowo 100 zł (więc nie do końca jest darmowa)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie, po 4 000 km bez zastrzeżeń zero wizyt w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]