Inne
: Przestrzeń jest niewątpliwie największym atutem który skłania wielu nabywców do zakupu tego właśnie modelu
4,0
Całokształt
Gdyby nie wadliwe działanie skrzyni biegów, dziwne odgłosy spod maski byłbym pełen uznania dla tego samochodu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wydawać by się mogło, że 170 dieslowskich koni mechanicznych uczyni z tego samochodu niezłego sprintera jak na auto combi ale tak nie jest, jest tylko przyzwoicie. Przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu czuć wyraźnie \"turbo dziurę\" później samochód już żwawo się zbiera ale jest to odrobine irytujące. Jeździłem kilkoma dieslami i ten wypada nie najlepiej np. w porównaniu z Passatem B6 tdi 140 KM czy Audi A4 1.9 tdi 130 KM a dynamika porównywanych samochodów jest porównywalna.
3,0
Skrzynia biegów
Wypowiem się na temat skrzyni manualnej, gdyż automatem nie jeździłem. Ruszając powoli czas wrzucić 2 i tu niemiłe zaskoczenie gdyż skrzynia ewidentnie \"haczy\" co moim zdaniem w nowym samochodzie jest niedopuszczalne. Gdybym kupował używkę mógłby to być problem wynikający być może z niewłaściwej eksploatacji ale mówię tu o aucie prosto z salonu żeby rozwiać wszelkie wątpliwości. Wielki minus.
4,0
Układ jezdny
Co do układu kierowniczego nie można mieć większych zastrzeżeń, wszystko działa jak należy jak to przystało na samochód jakby nie było z niemieckim rodowodem. Wzorem doskonałości pod tym względem pozostaje dla mnie BMW serii 5 model F10.
Komfort
4,0
Widoczność
Weźmy pod uwagę że jest to samochód znacznych gabarytów więc trzeba się przyzwyczaić do poruszania tej wielkości samochodem lecz nie przysparza to problemów na drodze ani też na parkingu pod supermarketem.
3,0
Ergonomia
Biorąc pod lupę ergonomię wszystko jest na swoim miejscu i można stosunkowo intuicyjne korzystać z wszelakich \"bajerów\" jakimi obdarzyła nas Skoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają dosyć wydajnie i radzą sobie z zapewnieniem odpowiedniego klimatu wewnątrz naszego obszernego wnętrza.nowością dla mnie są nawiewy na tylną kanapę umieszczone w środkowych słupkach. Genialne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnątrz Superba możesz poczuć się jak prawdziwy prezes. Choć nie jest to limuzyna pełną gębą to przestrzeń wewnątrz samochodów zadziwia. Pod tym względem nie ma konkurencji w swojej klasie. Zwłaszcza pasażerowie na tylnej kanapie docenią przestrzeń jaką oferuje ten samochód.
3,0
Wyciszenie
Z tym aspektem nie jest już tak różowo. Do kabiny pasażerskiej dochodzą dość głośne odgłosy naszego oszczędnego diesla, więc konstruktorzy mogli lepiej się postarać. Przy 3,5 - 4 tys. obr. z silnika dochodzi niepokojący odgłos ale co to jest nie wiem być może \"ten typ tak ma\" w końcu to nowy samochód więc chyba się nie rozpada.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej wielkości samochodu którego masa wynosi o ile dobrze pamiętam 1580 kg apetyt na paliwo jest znikomy. Pamiętajmy że mamy pod nogą 170 KM. W cyklu mieszanym samochód spala poniżej 7 litrów, wiadomo na trasię może spalić 5,5 a w mieście 8-9l. zależy od kierowcy. Osobiście trzymam się tej 7, a i zasady eco drivingu są mi znane.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wykonany na bardzo dobrym poziomie, nie zauważyłem \"niedoróbek\", które drażniłyby moje oczy. Jakość użytych materiałów też nie budzi większych zastrzeżeń. Za ponad 100 tysięcy złotych mamy kawał samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tej kwestii ciężko się wypowiedzieć jeśli nie używa się samochodu w dłuższym okresie czasu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótko trwa ma przygoda z Superbem, żeby wypowiedzieć się w tej kwestii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]