Układ hamulcowy
: Świetne hamulce. Ten sam układ co w Audi A6, ten sam producent, ta sama wiekość tarczy.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Przesiadałem się z A6 C6 więc oczekiwania miałem wysokie. I nie zawiodłem się. Na początku trudno mi było przyzwyczaić się do kury na kierownicy ale jak już mi przeszło to od tego czasu wyłącznie zadowolenie. Auto kupuje się dużo taniej niż "segment premium" więc warto jeszcze parę złotych przeznaczyć na udoskonalenia, jeśli coś nam przeszkadza. Ja zmieniłem Audio (fabryczne bardzo słabe), wzmocniłem silnik (chiptuning) oraz wymieniłem amortyzatory na sportowe (teraz jeździ tak, że nie chce się wysiadać, prawdziwa frajda z jazdy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbobenzyna więc moment obrotowy jest wysoki a co za tym idzie mocy nie brakuje. Jest niezwykle cichy, w korkach patrzę na obrotomierz żeby zobaczyć czy jeszcze pracuje.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Pracuje lekko z niewielkim oporem przy wrzucaniu biegów. Trochę długi lewarek ale to kwestia gustu. Jednym pasuję innym nie.
4,0
Układ jezdny
Jest w porządku. Takie połączenie przyzwoitego komfortu z przyzwoitym prowadzeniem. Ale jeśli ktoś lubi auta przyklejone do drogi to warto zmienić amortyzatory.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdą stronę. Mimo, że auto ma blisko 5 metrów to nie ma problemu z parkowaniem, czy to prostopadle czy równolegle.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Wygodne sterowanie Navi, radia czy telefonu z kierownicy, dużo schowków, łatwy dostęp do panelu dotykowego, klimatyzacji czy podgrzewania siedzeń. Nie trzeba odrywać na długo oczu od drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku. Nagrzewa się wystarczająco szybko a nawet w upały klimatyzacja nie ma żadnych problemów ze schłodzeniem wnętrza. Nadmuch na tył w słupkach drzwi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tego Superb jest znany. Auto jest przeogromne w środku. Fotel można odsunąć od tyłu tak, że nie sięgam stopami do pedałów a jestem dość wysoki. Jeżdzę tylko jako kierowca więc jak czasami usiądę z tyłu to zbieram szczękę z podłogi, tyle jest tam miejsca. 3letnie dziecko siedząc w foteliku próbuje kopnąć w fotel kierowcy i nie może sięgnąć :) Bagażnik też ogromny ale to w Skodach norma.
4,0
Wyciszenie
Jest co najmniej dobrze, przy 120 km/h można spokojnie rozmawiać. Przy 160 trzeba juz lekko podnieść głos. Są na pewno cichsze auta, ale nie w tej klasie cenowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólne koszty eksploatacji są niewysokie. Na razie olej i filtry. Mnóstwo zamienników wysokiej jakości (filtry, elementy zawieszenia, układ hamulcowy itd.) Nie ma żadnego problemu z dostępnością. Spalanie w trasie minimum 7, w praktyce jakieś 9 przy ostrzejszej jeździe. Autostrada 160 km/h to jakieś 12/100. W mieście w korkach 12-13/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Praktycznie nie ma się do czego przyczepić a zalet cała masa więc trzeba dać ocenę 5.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny problem w tym, że trzeba dolać oleju. Litr co jakieś 5-7 000 km. Podobno norma w 1.8 TSI. Poza tym nic nigdy nie nawaliło. Dodatkowo klapa bagażnika została za nisko zamontowana, przez co ociera o próg i zdarł się lakier na krawędzi. Muszę wyregulować w ASO i zrobić zaprawkę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 lata, ponad 50 000 i bez jakiejkolwiek awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]