Karoseria
: Ilość miejsca w kabinie + ogromny bagażnik
5,0
Całokształt
Wybierając Skodą miałem wcześniejsze, dwuletnie doświadczenia z Volkswagenem Passatem 170 KM (diesel) z automatyczną skrzynią DSG. Szukałem samochodu kombi większego, bardziej przestronnego i równie bezawaryjnego. Wybierając Skodę nie zawiodłem się ani trochę. Obecne kombi jest o wiele większe, benzynowy silnik dużo, dużo cichszy a koszty zakupu i eksploatacji również spadły wyraźnie :) W tym porównaniu Skoda wygrywa, podobnie jak w wielu testach na różnych portalach i czasopismach motoryzacyjnych. Tak naprawdę planując zakup samochodu z tego segmentu powinieneś odpowiedzieć sobie na jedno pytanie: \"Na ile istotne jest dla mnie logo i wizerunek marki SKODA?\". Jeżeli kiepsko się z tym czujesz wybierz Volkswagena, Forda, Opla lub cokolwiek innego... Jeżeli masz ten etap już za sobą i samochód nie jest już jedynym kryterium Twojej samooceny weź Superba pod uwagę :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadając się ze 170 KM Passata z 350 Nm momentu obrotowego miałem poważne obawy o osiągi obecnego silnika (1.8 turbo, benzyna, 160 KM). W praktyce wszystko działa jak należy. Samochód mimo sporej masy zbiera się całkiem sympatycznie, przy tym jest cichy i elastyczny. Nie odczuwam żadnych problemów z tzw. turbo dziurą. Moc jest rozwijana bardzo harmonijnie :)
5,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa, manualna skrzynia jest dokładnie taka jaka powinna być... czyli po kilku kilometrach prowadzenia tego samochodu po porostu zapominasz, że trzeba zmieniać biegi. Każde przełożenie wchodzi bez żadnego oporu za to z charakterystycznym, przyjemnym oporem w ostatniej fazie przełączania. Dodatkowo wyświetlacz komputera podpowiada, który bieg włączyć aby zoptymalizować spalanie. Na początku trochę mnie to wkurzało ale po przetestowaniu w trasie przekonałem się, że można zaoszczędzić sporo paliwa i to bez utraty dynamiki jazy :)
3,0
Układ jezdny
I tu pojawia się pierwsza i chyba najistotniejsza ze słabych stron Superba. Rozumiem, że zawieszenie w rodzinnym kombi musi być komfortowe. Rozumiem, że w zakrętach będzie trochę jak na kanapie, samochód przechyla się choć cały czas w bezpiecznym zakresie. Martwią mnie jednak hałasy i stukania z tylnego zawieszenia w trakcie pokonywania krótkich poprzecznych przeszkód (tory kolejowe, \"śpiący policjanci\" itp. W takich sytuacjach robi się nie miło, hałaśliwie i zupełnie jak w samochodzie o dwie klasy niżej.
Komfort
5,0
Widoczność
Bądźmy szczerzy. Ktoś kto decyduje się na prawie pięciometrowe kombi nie może oczekiwać, że z perspektywy kierowcy dostrzeże każdy szczegół otoczenia. Inaczej powinien wybrać Smarta :)) Na szczęście czujniki z przodu i tyłu wraz z graficznym oraz akustycznym system wizualizacji rozwiązują te problemy. W ciasnej i zakorkowanej Warszawie spokojnie parkuje w miejscach zaledwie o kilkanaście centymetrów dłuższych niż moja SKODA :)
5,0
Ergonomia
Nic dodać i nic ująć. Jak projektujesz samochód w oparciu o sprawdzone, wieloletnie rozwiązania sprawdzone w Volkswagenie i Audi to trudno popełnić błąd :) Dodatkowo każda zmiana ustawień klimatyzacji, ogrzewania, podgrzewania szyb jest sygnalizowania odpowiednim, graficznym interfejsem na głównym ekranie konsoli środkowej. Jeżeli do tego dodasz pełną regulację kierownicy, komplet fotochromatycznych lusterek, przednie fotele regulowane elektrycznie to ergonomia przestaje być jakimkolwiek problemem :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Piszac tę opinię mam prawie 20 stopni za oknem :) Może dlatego wolałbym aby samochód nagrzewał się trochę szybciej. A teraz bez żartów ! - wszystko pod tym względem działa super. Dodatkowo podgrzewana przednia szyba i tylko żal, że podgrzewanie foteli ma tylko trójstopniową regulację (w Pasacie od 0 do 5). Aby oddać honor Skodzie - tylne miejsca również podgrzewane !!! :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem dużym chłopakiem :) 190 cm, 120 kg. Z przodu siedzę jak lord... A z tyłu za mną wsiadam i mam jeszcze kilkanaście centymetrów aby dotknąć kolanami swojego fotela. SKODA jest OGROMNA !!!!!!!!! Bije na głowę każdy samochód w swoim segmencie. Nie wiem jak oni to zrobili ale podobnie czułem się jedynie w BMW 7 Long i A8. Kto nie wierzy niech odwiedzi najbliższy salon Skody i zajrzy na tylną kanapę :)
5,0
Wyciszenie
Po uruchomieniu silnika tylko obrotomierz świadczy o działającym motorze. Potem, do 150 km/h słychać jedynie opory powietrza spowodowane w większości oporami lusterek zewnętrznych i relingami w wersji kombi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ruchu miejskim, mimo że nie oszczędzam silnika nigdy nie przekracza 9 litrów. Ceny przeglądów oraz dostępność zamienników z grupy samochodów VW czyni te kombi naprawdę optymalnym pod względem kosztów. Jednym słowem dla każdego coś miłego. Serwisujesz w ASO - płacisz sporo ale taniej niż w VW lub masz swój warsztat i korzystając z zamienników oszczędzasz jeszcze bardziej :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogrzewanie tylnej kanapy, podgrzewana przednia szyba, czujniki parkowania przód i tył, zmieniarka 6CD + karta SD + ogromne rozmiary kabiny i bagażnika + sprawdzone napęd ze stajni Volkswagen / Audi i dziesiątki innych bajerów za tą cenę ! Oferta warta sprawdzenia :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prawie roku, w okresie dwudziestu-stopniowych mrozów zaczął pojękiwać wentylator wewnętrznego ogrzewania. Ten objaw przechodzi po nagrzaniu samochodu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co wszystko działa ok. Oby tak dalej! Po zapoznaniu się z kilkoma testami długodystansowymi pozostaję spokojnym optymistą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]