Ocena kierowcy - Skoda Superb II Kombi Facelifting
Grzesiek,
7 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
62 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył silnik. Duża dynamika i osiągi przy stosunkowo małym (w mojej ocenie) spalaniu.
5,0
Całokształt
Auto stosunkowo duże, fajnie się prowadzi, nie sprawia kłopotów i stosunkowo mało pali. Ma dużą ilość przydatnych drobiazgów (np. podświetlane klamki, parasol w drzwiach itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największe pozytywne zaskoczenie. Bardzo dynamiczny z dużymi osiągami a jednocześnie stosunkowo mało pali. W ogóle nie dolewam oleju między wymianami mimo iż czasami szybko jadę.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Automat dodaje dynamiczności. Na starcie od świateł niewiele samochodów ma szansę dotrzymać mi kroku i to mimo iż nie duszę gazu. Zero szarpania. Mobilizuje do spokojnej, płynnej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Nie miałem okazji do ostrego testowania napędu 4x4 ale nie po to go mam. Za to nie mam buksowania kół nawet przy wjeżdżaniu na krawężniki, zimą jadę gdzie inni muszą zakładać łańcuchy, jazda do lasu na grzyby nie powoduje problemów i jeszcze wyciągałem innych z kłopotów.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód na prawdę fajny, ale niestety ma jeden feler (dlatego tylko 4 i to z minusem). Otóż fatalnie jest zrobione szycie przednich foteli skórzanych (fotele wentylowane). Po bokach jest taka wystająca nakładka z niewygodnymi WYSTAJĄCYMI szwami. To uwiera gdy ktoś jest większy lub grubszy jak ja. Ten element firma powinna jak najszybciej zmienić.
4,0
Ergonomia
Dostęp do wszystkiego jest łatwy, obsługa intuicyjna. Widoczność wskaźników bardzo dobra. Trochę większe mogłyby być podparcia ramion, ale nie jest źle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobry nawiew na przód ina tył w słupkach bocznych oraz w podłodze. Zimą ciepło, latem nie za gorąco. Bardzo dobrze się sprawdza wentylacja foteli. Bardzo sprawdza się ogrzewanie postojowe. Zimą gdy samochód jest na dworze naciskam pilota i wychodzę po 15 minutach i mam oszroniony, ciepły samochód i zero problemu z odpaleniem diesla nawet przy mrozach. To na prawdę bardzo przydatny dodatek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy mógłby się bardziej dawać odsunąć. Jestem dosyć duży i mógłbym mieć jeszcze trochę więcej miejsca. Natomiast z tyłu jest pełen luz i to nawet dla osób bardzo wysokich. Jest trochę wąsko dla 3 osób z tyłu (np: przy 2 fotelikach trudno upchnąć jeszcze kogoś) ale dla 2 osób jest super komfort po rozłożeniu podłokietnika.
5,0
Wyciszenie
Przy silniku 170 KM i automacie jeździ się w trasie przy obrotach ok. 2300-2500 co oznacza połowę maksimum a więc stosunkowo niski hałas. Przy większych prędkościach i wietrze nadal można spokojnie słuchać radia czy normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic mi się nie zepsuło. Przeglądy też rozsądna cena a spalanie po niżej tego co zakładałem. Rozsądne relingi (nie jakieś udziwnione szyny) pozwoliły wykorzystać wszystkie elementy bagażników jakie miałem wcześniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam iż w tym elemencie ten samochód to rewelacja. Ten samochód pozwala na bogate wyposażenie jak z wyższej półki (napęd 4x4, ogrzewanie postojowe, wentylacja foteli itp.) ale dalej przy rozsądnej cenie. Trochę gorsze plastiki deski czy drzwi jest do zaakceptowania gdy cena jest radykalnie niższa. Cena, przy tym co oferuje Superb jest chyba najmocniejszą stroną.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero awarii w ciągu 3,5 roku użytkowania (przebieg ponad 60 tyś). Co prawda gwarancja jest na 4 lata, ale z innymi samochodami bywało różnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]