Ocena kierowcy - Skoda Superb II Kombi Facelifting
radziu,
10 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Jak komfortowo i tanio mozna jezdzic skoda
5,0
Całokształt
Obecnie rowniez A6 jak wspomnialem ale wsiadam do Skody duzo chetniej niz do A6 w co sam na poczatku nie bylem w stanie uwierzyc. Obszerne i wygodne auto segmentu sredniego na codzien i na wypady z rodzina i co przede wszystkim za normalne pieniadze. Moim zdaniem doskonaly stosunek ceny do jakosci i wyposarzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
125kW i 350 Niutkow z DSG daje rade. Nie jest demonem predkosci ale zbiera sie dosc dobrze. Jedynum mankamentem jest dosc jednak uciazliwy moment oczekiwania na reakcje po wcisnieciu gazu, co czesto ma miejsce jak trzeba sie zwinac ze skrzyzowania.
5,0
Skrzynia biegów
W porownaniu ze skrzynia bezstopniowa zachowuje sie bardzo kultularnie. Nie wystepuja jakies nagle szarpniecia i zmiana biegow jest blyskawiczna czy to do gory czy tez w dol. Jest bardzo przewidywalna co cieszy.
4,0
Układ jezdny
Jak na swoja mase zachowuje sie dosc dobrze nie ma nadmiernego nurkowania auta podczas pokonywania ciasniejszych zakretow no ale wspomagane jest to rowniez Haldexem 4tej generacji, szkoda ze nie piatej no ale coz.
Auto nie wykazuje nadmiernej nad i pod sterownoscim wiadomo jak sie przegnie to i haldex sie rozkraczy
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzezenm. Pakiet off road dodatkowo podnosi auto o 2cm a reszte ulatwiaja rowniez przednie, tylnie oraz boczne czujniki parkowania
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jedynie kratka z tworzywa sztucznego zamontowana w podlodze zaraz pod udami kierowcy przeszkadza gdzy chce sie cofnac noge. Zawsze sie o nia zawadzi. Przydala by sie wieksza navi bo z moimi palcami ciezko wcelowac w male symbole na wyswietlaczu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak narazie klima dziala bez zarzutow odnosnie ogrzewania bedzie mozna cos wiecej napisac w nadchodzacych miesiacach. Czekam rowniez na moment gdy bede mogl sprawdzic ogrzewanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pieknie jest. A6 to maly kukuryznik do Skody. Bije wszystkie auta jakie testowalem przed zakupem. Przestrzen to jeden z kluczowych powodow dlaczego zdecydowalismy sie z zona na Skode wlasnie.
4,0
Wyciszenie
W porownaniu do A6 jest troche glosniej przy predkosciach rzedu 180km/h. Przeszkadza bardziej swist wiatru niz dzwiek diesla. Zawsze mozna podkrecic naglosnienie a jest co bo 10 glosnikow z cyfrowym korektorem dzwieku co dostarcza wiele radosci. Zawieszenie kol jednak stalowe jest duzo mniej komfortowe niz aluminiowe wahacze w A6 ale zato tansze w razie wymiany. Tu tylko sinenbloki ida do smieci a nie cale wahacze jak w Audi
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w miescie rzedu 7L/100k, Trasa podobnie zalezy jak sie leci i gdzie...
4,0
Stosunek jakość/cena
Materialy moglyby byc troche lepsze. Odebralem auto ze skazami na skorzanej tapicerce tylnich siedzen oraz z poplamiona zaslona okna panoramicznego. Podejscie dealera do klienta dramat i jezeli chodzi o jakosc obslugi to bardzo zle. Auto dostarczone po terminie (4 miesiace od zamowienia)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 2 tygodniach zona urwala dzwignie otwierania pokrywy silnika nastepnie reszta mocowania odpadla i aktualnie dzwignia sobie dynda na przewodzie. Musze podjechac i to zglosic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 6tys jak narazie nic wiekszego oprocz w/w dzwigni sie nie wydazylo. W razie co zawsze jest przedluzona gwarancja o 2 lata l(w sumie 4) lub 120tys km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
[l/100km]