Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Kombi Facelifting

Marcin, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF  140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,14
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo wydajny napęd 4x4, kilka razu w górach po solidnych opadach śniegu gdy inni walczyli z łańcuchami Skoda pięła się pod górę po ośnieżonej drodze, parkowanie w świeżym śniegu do połowy łydki też nie robiło wrażenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Usterek brak
4,0
Całokształt
Miałem auto 4,5 roku od nowości, przejechałem 91 tyś km. O ile na pierwszy rzut oka samochód jest świetny, to jednak ma kilka wad, jednak suma zalet jest większa niż wad i samochód można śmiało polecić, jednak wbrew niektórym opiniom nie jest to realna konkurencja dla samochodów klasy średniej-wyższej, ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie to nie wszytko, tym bardziej że z tyłu jest wąsko. Materiały w środku też raczej przeciętnej jakości, szczególnie plastiki na drzwiach nie zachwycają. Za to auto całkowicie bezawaryjne w moim przypadku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość mało pali jak na gabaryty i obecność napędu 4x4, dynamika umiarkowana, przed wyprzedzaniem trzeba zredukować bieg, nie ma ochoty ciągnąc z niskich obrotów jak niektóre diesle.
4,0
Skrzynia biegów
W trasie bardzo dobrze, w gęstym ruchu miejskim trochę przeszkadza zestopniowywanie niższych biegów, w korku trzeba się starać żeby nie szarpać.
3,0
Układ jezdny
Miałem pakiet na bezdroża, może trochę zmieniał w prowadzeniu, jednak tu mogłoby być zdecydowanie lepiej, na wybojach auto wydawało się twarde ale z zakrętach prowadzi się przeciętnie, spora tendencja do podsterowności. Chociaż moja opinia jest zainfekowana wrażeniami z auta do którego przesiadłem ze Skody mianowicie do Alfy Romeo Stelvio, która jeśli chodzi o precyzję prowadzenia gra w zupełnie innej lidze.
4,0
Karoseria
Nie ma się do czego przyczepić, mogła by być trochę szersza.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok, jednak ze względu na długie zwisy zarówno przedni i tylny czujniki cofania z przodu i z tyłu były przydatne, bez nich ciężko wyczuć gabaryty auta. Słupki przednie nie zasłaniają widoczności, powierzchnia szyb duża.
4,0
Ergonomia
Auto nie przekombinowane, wszystko na swoim miejscu, jedynie przycisk do podgrzewania przedniej szyby za mały i słabo oznaczony, pomimo kilkuletniej eksploatacji ciężko w niego trafić nocą. Regulacja klimatyzacji tylko co pełne stopnie, brak połówek, czasami ciężko było dobrać odpowiednią temperaturę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą dość długo się nagrzewa jak to diesel. Klimatyzacja przeciętnie precyzyjna, czasami miałem wrażenie, że niezbyt dokładnie utrzymuje zadaną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na pierwszy rzut oka jest super, jednak po dłuższej eksploatacji dochodzę do wniosków, że aż tyle miejsca z tyłu na nogi nie jest zbyt potrzebne za to przydałoby się go na szerokość, dla dwóch osób jest ok, ale jazda w trzy osoby na tylnej kanapie w układzie dwie szczupłe kobiety i dziecko oznacza już ciasnotę. Mam też wrażenie, że duża przestrzeń wewnątrz jest osiągnięta kosztem foteli, są mało obszerne, siedziska mogłyby być dłuższe zarówno te z przodu jak i te z tyłu. Bagażnik bardzo duży o równych kształtach, ustawny.
4,0
Wyciszenie
Przeciętnie, niby dobrze ale niektóre samochody są lepiej wyciszone, nie jest to poziom klasy wyższej do której skoda aspiruje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy tańsze niż małego benzynowego Suzuki żony, spalanie małe. Jak na wielkość auta koszty utrzymania na niskim poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena była dość atrakcyjna jak na tą wielkość auto i napęd 4x4. Jednak jakość wykończenia wnętrza pozostawia trochę do życzenia, samo spasowanie dobre ale jakość materiałów przeciętna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 4,5 roku eksploatacji wymieniłem jedynie łącznik stabilizatora. Poza tym standardowe przeglądy, olej wymieniałem częściej niż co 30 tyś km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej usterki nie było. Samochód całkowicie bezawaryjny, nigdy nie zawiódł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb II Kombi Facelifting