Samochód, do którego trudno znaleźć jakieś większe zastrzeżenia, bez konkurencji na rynku w swoim przedziale cenowym, niezawodny, oszczędny, jedynie razi parę rozwiązań z epoki przełomu wieków, które na pewno zostaną wyeliminowane w następcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi może nie sportowe, ale całkiem przyzwoite, w zasadzie chyba nie ma sensu kupować przestarzałej wersji 2,5. "Twarda" praca, lepiej trzymać silnik powyżej 2000 obr, bo poniżej występują nieprzyjemne dla ucha odgłosy i silnik jest ospały. Nie bez powodu VW przechodzi powoli na CR. Jest to silnik wprowadzony dopiero w późniejszej fazie produkcji i niestety nie był oferowany z ponoć rewelacyjną skrzynią automatyczną DSG. Dzięki filtrowi DPF nie zostawiamy za sobą ani śladu dymu;) i to chyba jedyna zaleta DPF (montowanego seryjnie), bo w PL nic nie zyskamy na tym w podatkach, opłatach, itp.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, 6 biegowy manual.
4,0
Układ jezdny
Również bez zastrzeżeń (oczywiście nie do sportowej jazdy, ale zakręty bierze całkiem poprawnie)
Komfort
5,0
Widoczność
Na szczęście słupki są w normalnym miejscu, widać koniec maski, lusterka duże i "obniżające się" przy cofaniu, a z tyłu są czujniki. Bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
PRAWIE wszystko intuicyjne i do obsługi bez instrukcji. Denerwują mnie następujące rzeczy: wciąż nie nauczyłem się zupełnie bezwzrokowo obsługiwać climatronic (ale w nowej wersji chyba wprowadzą pokrętła i przyciski z diodami) - zdarza się też zapomnieć, ze względu na brak diody, o włączonym obiegu wewnętrznym, a przyciski od ogrzewania szyby i innych rzeczy zrobili za małe. Dziwaczne rozwiązanie - włączanie podgrzewania lusterek w regulującym "joysticku", uniemożliwia to równoczesne korzystanie z funkcji "obniżania" lusterka przy cofaniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Technicznie super (w tym nawiew na tylną kanapę) ale duży minus za jednostrefowość i obsługę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów to wartość, dla której powstał Superb, więc pytanie nie na miejscu ;)
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach naprawdę cicho, ale na wolnych obrotach przy ściszonym radiu silnik nie powinien być aż tak klekotać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony spalanie zauważalnie większe niż w mniejszych samochodach (np. Octavia), ale i tak niewielkie. Samochód jeszcze na gwarancji, przeglądy raczej normalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
nic dodać, nic ująć
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sama z siebie odpadła osłona silnika (sygnowana wyłącznie logo Audi ;P), to raczej drobiazg naprawiony na gwarancji. Tyle, że takie rzeczy w innych samochodach zdarzają się w ekstremalnych przypadkach! Poza tym wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI DPF 140KM 103kW
[l/100km]