Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb I

PepedB, 18 lat temu
Silnik 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 72 tys. km
Skoda Superb I 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto oferuje conajmniej tyle, ile można się było po nim spodziwać. Do tego nie przykuwa uwagi innych- jak dla mnie ideał, przynajmniej za ok 100kzł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Za tą cenę nie ma co narzekać- spalanie mogłoby być minimalnie mniejsze, ale w końcu i dynamika wydaje się być zadowalająca. Na hamownii wyszło 14 gratisowych KM i z tego, co się orientuję TDI zawsze są wyposażane w podobne gratisy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa tak jak powinna. Jeśli nie oczekiwać od niej sportowych możliwości to każdy powinien być zadowolony. Na pierwszym przeglądzie trzeba było dolać trochę oleju. Ponoć jest regułą, że w autach VAG wlewają go za mało do skrzynii.
4,0
Układ jezdny
Komfort jest naprawdę niezły, zawieszenie jest ciche. Auto nieźle trzyma się drogi, a po 72kkm nie wykazuje żadnych luzów. Problemy pojawiają się na koleinach. Pomogła wymiana seryjnych opon 205/55R16 na 225/45R17. Amortyzatory mogłyby charakteryzować się lepszym tłumieniem, ale nie wiem, co wtedy byłoby z komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do wymiarów tyłu musiałem się długo przyzwyczajać. Po zainstalowaniu parktronica, który teraz jest seryjny problem zniknął.
5,0
Ergonomia
Wnętrze nie zachwyca polotem, ale pod względem ergonomii można jedynie przyczepić się do sterowania klimą, która mogłaby być wyżej. Niemniej nastawy zmienia się tak rzadko, że nie wpływa to na moją ocenę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość długo nagrzewające się wnętrze w zimę. Jest to jednak przypadłość większości diesli, które z racji wysokiej sprawności oddają mało ciepła. W lato klima działa doskonale i co ważne bez przeciągów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem, co ja sobie kupię po Skodzie ;) Teraz w każdym innym aucie jest ciasno.
4,0
Wyciszenie
Wibracje i hałas na biegu jałowym powinny być mniejsze. Taka to jednak uroda silników TDI. Po ruszeniu jest OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tak przestronnym wnętrzu i ciężkiej budzie spalanie może tylko satysfakcjonować. Jeśli odnieść je do zużycia w silniku 2,5 TDI, czy do wersji benzynowych, wybór silnika 1,9 (obecnie 2,0TDI) wydaje się być optymalny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu, spalanie, ubezpieczenie i awaryjność są na naprawdę przyzwoitym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Źle działa jednynie dołożony parktronic, który jest zbyt czuły. Szkoda, że dopiero niedawno dowiedziałem się, że włożono mi coś, co nie jest dedykowane do Superba, ale do któregoś z mniejszych modeli Skody.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W czasie gwarancji wymieniono pompę wody. Niedawno padła przetwornica lewego ksenona, wymiana której poza ASO kosztowała 370zł. Po doświadczeniach z włoskimi samochodami stwierdzam, że Skoda jest bezawaryjna :D

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb I 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb I