Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb I

arkadiusz.wyszomirski@pkobp.pl, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 143 tys. km
Skoda Superb I 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : przestrzeń przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń no i wyposażenie :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wymiana mechanizmu opuszczania/podnoszenia tylnej bocznej szyby.
5,0
Całokształt
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, miałem kupiś albo Passata albo A4/A6 ale trafiła się Skodziawka i nie żałuję wierny druch z tego auta. Oczywiście mógłby mieć większy bagażnik lub chociaż składane siedzenia ale tak rzadko z tego korzystam, że nie jest to mój największy problem życiowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest po małym tuningu i posiada obecnie 165 KM i 340 Nm momentu. Przyśpiesza rewelacyjnie, elastyczność więcej niz zadowalająca.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, jak dla mnie troszkę brakuje 6 biegu co dodatkowo obniżyło by spalanie podczas jazdy \"autostradowej\".
4,0
Układ jezdny
Wiadomo że nie jest to samochód sportowy a raczej niezła limuzynka więć nie ma co oczekiwać prowadzenia na poziomie Audi RS6 :-) . Nie mniej jednak skłamałbym jeśli określiłbym prowadzenie mało precyzyjnym. Ponadto należy podkreślić ponad przeciętny komfort resorowania, gdzie w zasadzie nie odczuwa sie słabych polskich dróg. Podobnie koleiny nie są problemem dla tego samochodu. Standardowe ESP zawsze służy pomocą.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma problemów z widocznością pomocne sa czujniki parkowania ale i bez nich dzięki dużym powierzchnią lusterek parkowanie nie jest trudne. Wiadomo, że w przypadku każdego sedana widoczność do tyłu jest ograniczona. Dzięki szerokiej regulacji fotela nawet moja żona o wzroście 160 cm nie ma problemu z jazdą tym autem.
5,0
Ergonomia
Typowe dla wszystkich samochodów z grupy VW ważniejsza jest jakośc i ergonomia aniżeli wrażenia artystyczne wnetrza. Każdy przełącznik jest tam gdzie się należy ich spodziewać a ponadto ich obsługa nie nastręcza żadnych problemów. Dodatkowo cieszą gadżety w postaci choćby podswietlanych klamek wewnętrznych czy też delikatnie świecących dwóch diód, które rozjaśniają delikatnie wnętrze w nocy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno napisać coś bardziej wyczerpującego niż to że zarówno wentylacja jak i ogrzewanie są wystarczające. Ze względu na zainstalowany Climatronic klima chodzi w zasadzie cały czas i szyby w bardzo krótkim czasie odparowywują. Podrózowanie w chłodniejsze dni w z kompletam pasażerów sprawia że tylne szyby potrafią zaparować.Dlatego z nawiewów brakuje chyba tylko tych na tylne boczne szyby ale to w końcu nie Audi A8 i w tym samochodzie było by zwykłą fanaberią.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód który miał konkurować z Passatem, Avensisem, 407 itp. przestrzeń można określić tylko w jeden sposób rewelacyjna. Mając porównanie choćby z Mercedesem klasy E stwierdzam jednoznacznie w Skodzie miejsca jest znacznie więcej. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można nażekać. Dowodem może być to, że podróżuję często w 5 osób przy czym z tyłu zainstalowane są dwa foteliki dla dzieci, które zabierają sporo przestrzeni a mimo to moja żona jeżdzi również z tyłu nawet w długie trasy. Innymi słowy trudno znaleźć samochód tej klasy który będzie miał więcej miejsca dla podróżnych. Minusem niezbyt przepastny bagażnik ale i tak potrafi pomieścić bagaż całej rodziny no chyba, że ktoś notorycznie przewozi telewizor 40\'\' lub 200 kg ziemniaków wtedy miejsca moze być zbyt mało. :-)
4,0
Wyciszenie
Daleko do ideału ponieważ silnik diesla to silnikowy \"klekot\" mimo to można jechać nawet 180-200 km/h i da sie normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem tym samochodem 50 tys. km i minimalne spalanie jakie osiągnąłem na trasie nie przekraczając 120 km/h to 4,8 l/100 km. Maksymalnie w Warszawskich korkach przy temperatuże poniżej -5 st.C spalanie wyniosło 8 l/100 km ale w mieście zbytnio nie szaleję więc wierzę, że można zwiększyć spalanie. Co do cen napraw i przeglądów to myślę że są konkurencyjne biorąc pod uwagę zarówno wielkość samochodu jk i to że wiele części jes tożsamych z innymi autami z grupy Volkswagena.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za dobre pieniądze z doskonałym wyposażeniem i nie nadwyrężający portfela właściciela przy ewentualnych naprawach 5+.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiódł podnośnik tylnej szyby i trzeba go było wymienić nie jest to zbyt tania część bo koszt z wymianą wymagał inwestycji około 500 PLN. Ponadto zostałem zmuszony do wymiany dwóch żarników ksenonowych co nie jest wcale takie proste.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak póki co poważnych usterek, silnik jest wołem jak każdy 1.9 TDI a zawieszenie podobno bardziej trwałe niż w Passatach B5 FL.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb I