Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb I

Miś, 9 lat temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo duże wnetrze, świetna ergonomia, dużo dodatków które nadają charakteru limuzyny. Do tego precyztjna skrzynia, dynamiczny silnik. Do szczęścia brakuje tylko wersji kombi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Optymalny napęd do tego wozu. Aksamitna praca, odpowiednia dynamika. Całkiem mocny dół, a powyżej 3000 obrotów dziki sprint. Nie ważne czy jedziesz 120 czy 160 po wciśnięciu gazu do podłogi przyspiesza tak samo.
5,0
Skrzynia biegów
Miekka praca, precyzyjne przełożenia. Nic więcej nie potrzeba.
5,0
Układ jezdny
Może trwałość przedniego zawieszenia nie rozpieszcza kieszeni kierowcy, ale to jak samochód sklada sie w zakręty i jak się prowadzi na wprost, to po Octavii kosmos. Tam gdzie ona była na granicy bezpieczeństwa, Superb tylko lekko sie uchyla i jedzie jak po sznurku.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Dluga maska, spore szyby ułatwiają manewrowanie. Minus za tył, przeciętny kierowca pokiereszuje tylny zderzak w kilka miesięcy. Parkowanie tyłem tylko dla wtajemniczonych z kategorią C (jeśli Skoda nie ma czujników parkowania).
5,0
Ergonomia
Stary dobry VW. Świetne podświetlane klamki, nawiewy, indywidualne oświetlenie nóg i jeszcze lampki w dołach drzwi. Tu można powiedzieć że jest to limuzyna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima, świetne ogrzewanie. Dodatkowy plus za nawiewy z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa S po czesku. I tyle.
4,0
Wyciszenie
Do 120 jest ok, powyżej mogłoby być lepiej. Szału nie ma.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak, tak kochani oszczędnisie to nie jest samochód dla was. Przeciętny właściciel Golfa IV czy Octavii powinien sobie darować ten samochód. Koszty są bardziej odpowiednie dla klasy premium, niż średniej. Jest masa elementów które pasują tylko do Superba. I tak np: klamka wewnętrzna przednia to koszt 670 zł, tylny czyjnik parkowania jedyne 463 zł. I nie pytajcie czy "a to łod passata nie podejdzie" bo nie podejdzie. Koszty są wyższe od brata bliźniaka i to wyraźnie. Lepiej też go nie rozbić. O paliwie nie wspomnę, o tym że do LPG się nie nadaje też.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie. Przeciętnie o 4-5 tysięcy droższy sprzęt od Paska, ale też inny klimat w środku. Ja bym sie nie zamienił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wspomniany czujnik parkowania. I to tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko z polskiego salonu, drugi właściciel od nowości, maly przebieg. Na razie mnie nie zaskakuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb I