Silnik
: Wyglądał licho na papierze, a jednak robi robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Zawieszające się radio.
5,0
Całokształt
Bardzo fajny kompaktowy samochód na codzień i do pracy. Ciekawa i ładna linia nadwozia z agresywnym przodem i pazurem. Wykonanie wnętrza na niezłym poziomie, wyposażenie wystarczające (flotówka) i rozsądnie dobrane. Brakuje mi tylko tempomatu, ale jako że to auto firmowe - nie miałem na to wpływu. Samochód jest bardzo dynamiczny pomimo niewielkiego silnika i dobrze spisuje się zarówno w mieście jak i w trasie. Do komfortu też nie można się przyczepić. Warto też zwrócić uwagę na ilość miejsca wewnątrz i duży bagażnik, szczególnie w tym segmencie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny. Wcześniej jeździłem różnymi autami: Audi z 1.9 TDI 130 KM, Suzuki GV z 2.0 HDI 110 KM, Fabią 1.4 TDI 105 KM, Accordem 2.0 150 KM i tutaj bałem się, że litrówka nie poradzi. Myliłem się, auto jest bardzo zrywne i elastyczne, sześciobiegowa skrzynia pozwala na naprawdę szybkie rozpędzenie autka oraz na cichą i komfortową jazdę w trasie na 6 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze zestrojona. Po prostu prawidłowo działająca manualna szóstka.
4,0
Układ jezdny
Samochód ogólnie prowadzi się dobrze. Układ kierowniczy jest dosyć precyzyjny, a elektryczne wspomaganie bardzo pomaga przy parkowaniu. Czasami jednak (szczególnie na śliskiej nawierzchni) mam wrażenie, że auto reaguje na kierownicę opieszale i z opóźnieniem.
5,0
Karoseria
Blacha jak to w nowym aucie - nie wiadomo. Ale lakier i plastiki sprawiają wrażenie solidnych i odpornych. Niebieski kolor auta wygląda rewelacyjnie i myślę, że warto do niego dopłacić. W ogóle wygląd to mocna strona tego auta, może się podobać. Zadziorna i sportowa linia auta robi wrażenie i wcale nie przypomina Skody.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj jest po prostu dobrze. Szyby są duże i blisko oczu, słupki nie zasłaniają. Lusterka też są wystarczające.
4,0
Ergonomia
Jest spoko, jak to u Niemców, ale są wyjątki. Po pierwsze irytuje fakt, że nie można wyłączyć poduszki pasażera nie wysiadając z auta, po drugie schowki w drzwiach, w których przedmioty wpadają w ten tunel z którego trudno je wyjąć to dramat, schowek w podłokietniku zdecydowanie zbyt mały, układ kratek nawiewu trochę nieszczęśliwy. Ale z drugiej strony rewelacyjna, megawygodna dwuramienna kierownica, wygodny fotel, przyzwoity podłokietnik, intuicyjny rozkład przycisków na desce i kierownicy, mnóstwo miejsca w środku - z tyłu dla pasażerów też.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak ogrzewanie - grzeje. Klima u mnie manualna, bo flota, taka sobie. Ciężko ustawić tak, żeby było dobrze. Największa wada dla mnie to fakt że jeżeli pokrętło nawiewu ustawi się na 0 to po przestawieniu na wyższy stopień zawsze włącza się obieg zamknięty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja, miejsca jest porównywalnie z Octavią, szczególnie z tyłu. Z przodu też jest git, robię 5 tysięcy km miesięcznie i miejsca jest w sam raz. w tym segmencie Scala pod względem miejsca w środku jest praktycznie bezkonkurencyjna.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, w mieście czy między wiochami jest cicho. W trasie przy dużych prędkościach też jest ok, ale są auta cichsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, ja nic nie płacę, wszystko płaci leasing, ale z tego co widziałem faktury z ASO to raczej standard i niezbyt drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Raczej na plus, auto nie należy już do tych najtańszych, ale za kasę jaką kosztuje oferuje sporo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co było nie tak to radio/stacja multimedialna. Lubiła się zawiesić, ale na dzisiaj reinstalacja softu w ASO pomogła. Był jeszcze opadający fotel, ale zostało to naprawione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się jeszcze nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW
[l/100km]