Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Scala Hatchback

Piotr K, 3 lata temu
Silnik 1.0 TSI 115KM 85kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wyglądał licho na papierze, a jednak robi robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zawieszające się radio.
5,0
Całokształt
Bardzo fajny kompaktowy samochód na codzień i do pracy. Ciekawa i ładna linia nadwozia z agresywnym przodem i pazurem. Wykonanie wnętrza na niezłym poziomie, wyposażenie wystarczające (flotówka) i rozsądnie dobrane. Brakuje mi tylko tempomatu, ale jako że to auto firmowe - nie miałem na to wpływu. Samochód jest bardzo dynamiczny pomimo niewielkiego silnika i dobrze spisuje się zarówno w mieście jak i w trasie. Do komfortu też nie można się przyczepić. Warto też zwrócić uwagę na ilość miejsca wewnątrz i duży bagażnik, szczególnie w tym segmencie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny. Wcześniej jeździłem różnymi autami: Audi z 1.9 TDI 130 KM, Suzuki GV z 2.0 HDI 110 KM, Fabią 1.4 TDI 105 KM, Accordem 2.0 150 KM i tutaj bałem się, że litrówka nie poradzi. Myliłem się, auto jest bardzo zrywne i elastyczne, sześciobiegowa skrzynia pozwala na naprawdę szybkie rozpędzenie autka oraz na cichą i komfortową jazdę w trasie na 6 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze zestrojona. Po prostu prawidłowo działająca manualna szóstka.
4,0
Układ jezdny
Samochód ogólnie prowadzi się dobrze. Układ kierowniczy jest dosyć precyzyjny, a elektryczne wspomaganie bardzo pomaga przy parkowaniu. Czasami jednak (szczególnie na śliskiej nawierzchni) mam wrażenie, że auto reaguje na kierownicę opieszale i z opóźnieniem.
5,0
Karoseria
Blacha jak to w nowym aucie - nie wiadomo. Ale lakier i plastiki sprawiają wrażenie solidnych i odpornych. Niebieski kolor auta wygląda rewelacyjnie i myślę, że warto do niego dopłacić. W ogóle wygląd to mocna strona tego auta, może się podobać. Zadziorna i sportowa linia auta robi wrażenie i wcale nie przypomina Skody.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj jest po prostu dobrze. Szyby są duże i blisko oczu, słupki nie zasłaniają. Lusterka też są wystarczające.
4,0
Ergonomia
Jest spoko, jak to u Niemców, ale są wyjątki. Po pierwsze irytuje fakt, że nie można wyłączyć poduszki pasażera nie wysiadając z auta, po drugie schowki w drzwiach, w których przedmioty wpadają w ten tunel z którego trudno je wyjąć to dramat, schowek w podłokietniku zdecydowanie zbyt mały, układ kratek nawiewu trochę nieszczęśliwy. Ale z drugiej strony rewelacyjna, megawygodna dwuramienna kierownica, wygodny fotel, przyzwoity podłokietnik, intuicyjny rozkład przycisków na desce i kierownicy, mnóstwo miejsca w środku - z tyłu dla pasażerów też.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak ogrzewanie - grzeje. Klima u mnie manualna, bo flota, taka sobie. Ciężko ustawić tak, żeby było dobrze. Największa wada dla mnie to fakt że jeżeli pokrętło nawiewu ustawi się na 0 to po przestawieniu na wyższy stopień zawsze włącza się obieg zamknięty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja, miejsca jest porównywalnie z Octavią, szczególnie z tyłu. Z przodu też jest git, robię 5 tysięcy km miesięcznie i miejsca jest w sam raz. w tym segmencie Scala pod względem miejsca w środku jest praktycznie bezkonkurencyjna.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, w mieście czy między wiochami jest cicho. W trasie przy dużych prędkościach też jest ok, ale są auta cichsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, ja nic nie płacę, wszystko płaci leasing, ale z tego co widziałem faktury z ASO to raczej standard i niezbyt drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Raczej na plus, auto nie należy już do tych najtańszych, ale za kasę jaką kosztuje oferuje sporo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co było nie tak to radio/stacja multimedialna. Lubiła się zawiesić, ale na dzisiaj reinstalacja softu w ASO pomogła. Był jeszcze opadający fotel, ale zostało to naprawione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się jeszcze nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Scala Hatchback