Silnik
: Silnik skomentowałem z grubsza powyżej. Mały, a ile daje radości z jazdy i na stacji benzynowej.
5,0
Całokształt
Zrywny i przy tym bardzo oszczędny kompakt z niezliczonymi udogodnieniami. Przepastny bagażnik. Genialne oświetlenie LED.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bałem się tego silnika ze względu na pojemność. Byłem w błędzie. 200 Nm przy 2000 obrotów. Sprawdzone, ciągnie jak F-16. Dźwięk silnika przy przyspieszaniu jest fantastyczny, aż miło posłuchać. Może to kwestia tłumika, w Rapidzie było słabiej, kwestia gustu. Oczywiście dźwięk w momencie odpalenia pozostawić można bez komentarza, taki urok 3 cylindrów. Podpowiadane biegi nie zawsze się sprawdzają. Trzeba się nauczyć tego silnika i poza wyświetlaczem zwracać uwagę na nachylenie drogi. Moment obrotowy (potężny, jak na 1 litr to rewelacja) pozwala na śmiganie na 6 biegu przy 60 km/h po płaskim bez zadyszki. Silnik jest bardzo oszczędny, aż miło odwiedzać stację benzynową.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi jak szwajcarski (czeski) zegarek. Jeszcze mi się nie zdarzyło wrzucić biegu, którego nie chciałem, a w poprzednich autach tak bywało nieraz. Żadnych hałasów. zgrzytów i niepotrzebnych szumów ze strony mechanizmu.
5,0
Układ jezdny
Auto jest nowe, więc nie ma co stukać i pukać. Świetnie wchodzi w zakręty mimo niewyszukanego zawieszenia. Jest proste w budowie, co dobrze wróży jeśli chodzi o ewentualne przyszłe naprawy. Trzyma się drogi jak przyklejone. Układ kierowniczy nie jest zbyt bezpośredni, mi to nie przeszkadza.
5,0
Karoseria
Kolor czarny metalik, karoseria stalowa. Zgrabnie zaprojektowany z zewnątrz. Wszystko gra stylistycznie. Spasowanie bardzo staranne, dopracowana aerodynamicznie i bardzo dobrze tłumi hałas przy dużych prędkościach. Wytłumiona została pokrywa silnika, czyli cisza i spokój w kabinie. Można rozmawiać bez podnoszenia głosu przy 120-140 km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Odejmuję gwiazdkę za widoczność do tyłu. Dzięki kamerze do cofania nie ma jednak dramatu. Lusterka genialne.
5,0
Ergonomia
Simply Clever. Haczyki, siatki, schowki i co tam jeszcze. Parasolka schowana w drzwiach kierowcy, tak proste i genialne. Inni producenci powinni się od Skody uczyć, jak uprościć życie kierowcy i pasażerom.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy nawet w drugim rzędzie. Momentalnie uzyskiwana żądana temperatura (Climatronic). Bardzo prosta obsługa, choć warto poćwiczyć przed wyjazdem, sporo opcji, większość trzeba ustawiać na ekranie (system Bolero), a na drogę patrzeć trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca dla wszystkich, mimo tego, że to kompakt i to na płycie tej samej co VW Polo.
5,0
Wyciszenie
Cisza i spokój. Zero wycia i ryku przy przyspieszaniu. Takich decybeli (albo ich braku) szukałem. Jeśli chcę mieć głośno, podkręcam radio - 8 głośników daje radę. Prędkości autostradowe nie powodują bólu głowy z powodu hałasu. Znowu mi się nasuwa porównanie do Superba, jest podobnie cicho. W decybelach pewnie są jakieś różnice, ale odczuwalny hałas jest bardziej niż akceptowalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po prostu tani w utrzymaniu samochód. Tak został zaprojektowany.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z takim wyposażeniem (mnóstwo systemów wspomagających) cena jest moim zdaniem jak najbardziej adekwatna do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, nowe auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW
[l/100km]