Bardzo przestronny, ekonomiczny i jednocześnie dość dynamiczny samochód jak na swoją klasę. 1.0 spokojnie wystarczy do normalnej rodzinnej jazdy, nawet na autostradzie nie trzeba często redukować.
3 cylindry głośniejsze na 1 i 2 biegu przy ruszaniu, potem jest już normalnie jak w benzynie, czyli cicho. Kabina naprawdę świetnie wyciszona od szumu powietrza bo do 100km/h jest bardzo cicho. Słabe wyciszenie od kół i zawieszenia, przez co na kiepskiej nawierzchni jest bardzo głośno.
Scala ma dość "leniwy" pedał gazu i żeby mocniej pojechała to trzeba docisnąć do podłogi, ale chyba dzięki temu jest dość ekonomiczny. Moim zdaniem lepiej dopłacić za fajne wyposażenie zamiast benzynę 1.5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekonomiczny i wystarczająco dynamiczny.
Średnie spalanie z 3500km to 5.8L/100km. Na płaskim terenie przy predkościach do 90km/h spokojnie poniżej 5L.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą twardo, ale precyzyjnie. Chyba norma w grupie VAG.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Ludzie są zdziwieni, że to tylko skoda. W kolorze blue race, pakiecie style (przyciemniane szyby z tyłu) i chrome auto prezentuje się bardzo dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę prawie nic nie widać, ale jest kamera cofania.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku zdecydowanie większe niż focus MK2 którego też jeszcze mamy.
4,0
Wyciszenie
Było by świetnie gdyby nie kiepskie wyciszenie od zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 110KM 81kW
[l/100km]