Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Scala Hatchback Facelifting

Grzegorz, 1 dzień temu
Silnik 1.5 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Scala Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Potrafi być oszczędny nawet na autostradzie przy dużych prędkościach. Trzeba baaaardzo uważać na olej. Musi być bardzo dobrej jakości.
Zawieszenie : Po prostu komfort. jak u ciotki na kanapie.
4,0
Całokształt
Gdyby nie zbyt dużo elektroniki to byłby z tego całkiem niezły samochód. Bardzo dobrze się sprawdza jako auto rodzinne, na dalsze wyjazdy. Bez ekstrawagancji. Ot takie w miarę niezłe auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest moc. Auto świetnie przyśpiesza, jest elastyczne. Silnik automatycznie włącza tryb 2 cylindrowy. Przy 90km/h na autostradzie można zejść do 4.6l/100km. Jeśli ktoś ma ciężką nogę to spokojnie można osiągnąć 8l. Ogólnie super.
4,0
Skrzynia biegów
Na początku do około 3tyś skrzynia musiała się ułożyć. Potem już spoko. Biegi wchodzą trochę topornie ale bez przesady. Jest precyzyjnie i w porządku.
5,0
Układ jezdny
Strasznie ale to strasznie wkurzają asystenci (asystent znaków drogowych, prędkości, utrzymania pasa ruchu itp) które trzeba wyłączać za każdym razem, gdy się rusza. Inaczej na desce rozdzielczej jest choinka ostrzeżeń. Układ jezdny bardzo dobry. Pracuje precyzyjnie, bez szarpnięć.
5,0
Karoseria
Jak na razie po 6tyś bez uwag.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić, że auto jest długie. Z przodu widoczność bardzo dobra. Bardzo natomiast denerwują lusterka które są po prostu za małe. Widoczność z tyłu bez kamery cofania ograniczona. Czasem trzeba cofać na wyczucie.
3,0
Ergonomia
Gdyby nie tysiące nikomu niepotrzebnych rzeczy z zakresu elektroniki, zbyt małe lusterka i brak możliwości wyciągnięcia przednich zagłówków to auto bardzo fajne i ergonomiczne.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie słabe. Tam, gdzie potrzebne są wywietrzniki jest z przodu ekran multimediów i panel sterowania. Obsługa klimy ciężka. Praktycznie brak podświetlenia klawiszy. Jeśli jest włączona klimatyzacja to przejść w tryb tylko nawiewu można wyłącznie w panelu dotykowym. Nie ma fizycznego klawisza A/C. Auto długo się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj bardzo duży plus. Miejsca bardzo dużo. Uwaga - nie można wyciągnąć całkowicie przednich zagłówków. Trzeba nacisnąć jakiś klawisz z tyłu przedniego siedzenia ukryty pod tapicerką. Nawet w serwisie wiedział to tylko 1 człowiek jak to zrobić. Samemu-niewykonalne.
4,0
Wyciszenie
Całkiem cicho. Może nie jak w studiu nagrań ale ok. Ładny dźwięk silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie polecam po zakupie trzymać się jednego ale nie autoryzowanego serwisu. W autoryzowanym drogo. Bardzo drogo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko spotkać coś lepszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie po przejechaniu 6tyś nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie bez uwag. Po przejechaniu 6tyś km nic się nie dzieje. Wymiana oleju po 3tyś tak jak każe fabryka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Scala Hatchback Facelifting