Mam samochód od nowości, kupiłem go w 2008 r. Aktualnie roomster ma przejechane 173 tys. km. Auto dość oszczędne a średnie spalanie wynosi około 5,6 l na 100 km. Między okresowymi przeglądami przeprowadzanymi co 15 tys. km nie ma potrzeby dolewania oleju. Przy około 120 tys. km wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody. Przy przebiegu 140 tys. km musiałem wymienić tylne amortyzatory ponieważ jeden zaczął cieknąć. Koszt naprawy zamknął się w 400 zł. Usterką, której do tej pory nie usunąłem jest awaria automatycznego włączania się świateł drogowych przy uruchamianiu silnika. Z tego co udało mi się dowiedzieć takie awarie zdarzają się w roomsterach i fabiach. Samochód jak na 173 tys. km jest naprawdę w bardzo dobrym stanie. Mimo, że na forach internetowych użytkownicy narzekają na kiepską jakość plastików trudno się z tym zgodzić. Może jeżdżą egzemplarzami po Niemcu a handlarz cofną licznik o 100-200 tys. km. W moim roomsterze o dziwo nic nie trzeszczy. Kiepskiej jakości jest na pewno lewarek od zmiany biegów, na którym widać już ślady zużycia. Poza tym plastiki nie są poniszczone a tapicerka nie jest powycierana. U mechanika widziałem roomstera z przebiegiem 390 tys. km. faktycznie kierownica i gałka od lewarka skrzyni biegów były mocno zniszczone a fotel kierowca powiedzmy wysiedziany. Samochód jest naprawdę mało awaryjny i tani w utrzymaniu. Oczywiście pod warunkiem, że znamy jego przeszłość i faktyczny przebieg bo w przeciwnym wypadku można się zdziwić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na 105 km dynamiczny i oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Trochę za sztywny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na boki jest kiepska. Szerokie słupki B i małe okienka w drzwiach przednich. Trzeba się przyzwyczaić bo inaczej może być niespodzianka. Na światłach nie można podjeżdżać zbyt blisko ponieważ nie widać sygnalizatorów.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno w pierwszym rzędzie jak i z tyłu. Z tyłu są trzy oddzielne fotele, które można dowolnie wyjmować. Środkowy z nich jest węższy przez co może na nim co najwyżej zasiąść szczupłe i małe dziecko.
3,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach od około 120 km/h w środku robi się głośno. Brak jest 6 biegu przez co nie można zredukować obrotów silnika. Kiepskie wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszta serwisowania oraz tanie części. Samochód jest prosty w budowie, bez żadnych udziwnień przez co jego codzienna eksploatacja nie jest uciążliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Automatyczny włącznik świateł mijania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]