Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Roomster Mikrovan

lukcmi, 11 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Roomster Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Generalnie jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni z autka, a oboje jeździmy nim naprawdę dużo. Największe plusy to silnik: ekonomiczny, niezawodny,o odpowiedniej dynamice i elastyczności, precyzyjna skrzynia biegów, bardzo dobry układ kierowniczy oraz przestronność i funkcjonalność samochodu, Duża swoboda w konfiguracji wnętrza,więcej niż przyzwoite możliwości ładunkowe przy kompaktowych rozmiarach, co nie jest bez znaczenia w mieście. Auto jest zwrotne i poręczne. Dla naszej 4-osobowej rodzinki w sam raz. Generalnie konstrukcja jest bardzo przemyślana i przyjazna użytkownikowi. Solidna czesko-niemiecka robota. Stylizacja niewątpliwie dyskusyjna, cóż to kwesta gustu. Z denerwujących rzeczy dla mnie to materiały wykończeniowe o bardzo kiepskiej jakości, choć co do jakości montażu i spasowania elementów nie ma się co czepiać ale wnętrze jest smutne i króluje w nim marny plastik np na bokach drzwi,chociaż przy dwóch osobnikach w wieku 5-ciu i 3 lat ładujących się do środka z buciorami uwalonymi wszystkimi możliwymi substancjami i namiętnie znoszącymi do tyłu rożne \"zabawki\" np patyki, drewno, rośliny, itd itp umożliwia łatwiejsze utrzymanie czystości. Wada jest tez kiepska widoczność szerokie słupki i trochę za mała przednia szyba. Jesli ktoś potrzebuje solidnego, ekonomicznego, funkcjonalnego, przestronnego ,niezawodnego i taniego eksploatacji samochodu szczerz polecam!!
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja!!! stare dobre 1,9 tdi jeszcze bez wynalazków w stylu DPF silnik bardzo ekonomiczny ,dynamiczny i elastyczny, sprawdzona konstrukcja dzięki czemu nie sprawia problemów. Niektórzy narzekają że trochę głośny ale mnie osobiście to nie przeszkadza. Nie żałuje wyboru tej wersji silnikowej pomimo wysokiej ceny Szkoda że takich diesli już nie robią.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, przełożenia są dobrze dobranie, skrzynia jest dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
optymalny kompromis zapewnia odpowiedni komfort, stabilne prowadzenie co w tej klasie nie zawsze się udaje, można mieć pewne zastrzeżenia co do tłumienia nierówności i głośnej pracy na wybojach ale poza tym jest bardzo o.k.. Na wysoką ocenę zasługuje układ kierowniczy, bardzo precyzyjny, dający poczucie panowania nad autem i o odpowiednio dobranej sile wspomagania.
Komfort
3,0
Widoczność
Duże słupki z przodu to wada ograniczają widoczność np na przejściu dla pieszych, przednia i boczne szyby są za małe, szeroki słupek z tyłu też nie sprzyja dobrej widoczności
4,0
Ergonomia
Jak to w autach koncernu VAG nie ma się do czego przyczepić wszystko na swoim miejscu, odpowiednio rozplanowane i pod ręką. in minus to materiał z którego wykonana jest deska rozdzielcza i plastiki w kabinie- nędza,zamówiłem dwukolorową deskę rozdzielcza ale pani w salonie się pomyliła przy wysyłaniu zamówienia i jest czarna, przez to wnętrze jest bardzo smutne
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma rewelacji, diesel to wolno się nagrzewa w zimie i sam wydajność ogrzewanie nie jest najlepsza, do klimy manualnej nie ma się co czepiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacja zwłaszcza dzięki tylnym przesuwany wzdłużnie i wyjmowanym osobnym fotelom, duży i wysoki bagażnik o łatwym dostępie, który można dodatkowo powiększyć przesuwając fotele lub je wyjmując, ale wtedy nie ma płaskiej podłogi. Przestrzeń we wnętrzu jest jednym z największych atutów tego samochodu, minusem jest zbyt mało miejsca na tylnych fotelach dla 5 osób z uwagi na środkowy pseudo fotelik, który nie przesuwa się wzdłużnie ale jak na 4 osobowa rodzinę w sam raz.
3,0
Wyciszenie
Z uwagi na silnik jest trochę głośno przy wysokich obrotach ale da się wytrzymać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę codziennie do pracy pokonując dystans 45 kilometrów w jedną stronę spalanie w cyklu mieszanym od 4,7 do 5,2 to naprawdę dobry wynik. Cen przeglądów w ASO da się znieść co do \"jakości\" usług bywa już różnie. Teraz auto serwisuje mi znajomy, ceny dobrych części zamiennych na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem z dobrym upustem. In plus to mała utrata wartości z uwagi na markę i silnik ale i tak go prędko nie sprzedam
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad 3 lata eksploatacji dwie awarie Na skutek przerwania wiązki kabli pomiędzy drzwiami a nadwoziem nie działało elektryka szyb i regulacja lusterek ale wystarczyło zlutować i jest ok. Przy 83000 trzeba było wymienić przegub. Generalnie wszystko działa bez zarzutu in plus brak drobnych i denerwujących usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Roomster Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Roomster Mikrovan