Skodą Roomster 1.4 tdi jeżdżę ponad 6 lat. Przejechałem około 50000 tyś. kilometrów.
Uważam że jest to bardzo praktyczny, tani w eksploatacji i niezawodny pojazd.
Wnętrze zaprojektowane dla rodziny z dwojgiem niedużych dzieci lub dla małej firmy. Fotele łatwo się wyciąga i mamy ogromną przestrzeń bagażową. Wygodna pozycja za kierownicą. Dużo miejsca z przodu. Dobre fabryczne radio z możliwością połączenia z telefonem. Ogromny rynek tanich części zamiennych. Nowych i używanych. Oryginalnych i zamienników. Typowy wymiar opon. Znośne ceny w autoryzowanej stacji obsługi. Bardzo umiarkowany apetyt na paliwo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trzycylindrowy 1.4 tdi, 80 konny Bardzo ekonomiczny. Przy około trzech tyś. obrotów dość dynamiczny. Fajny odgłos na wyższych obrotach. Dość elastyczny w porównaniu z benzynowym o podobnej pojemności. Niezła kultura pracy jak przy trzycylindrowym Dieslu.
Do rajdów raczej ich nie używano. W trasie się nie męczy. 150/160 km/h prędkość autostradowa.
Może szybciej, ale po co? Pomimo 170000 żadnej awarii, Apetyt na środki smarne - znikomy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa porządnie, biegi wchodzą, nic nie haczy. Koło dwumasowe i sprzęgło wykonują swoje zadanie prawidłowo. Nic mi sie tu nie zepsuło. nic tu nie musiałem naprawiać.
3,0
Układ jezdny
Nie lubi ostrych i szybkich zakrętów.To jest mikroautobus.
W mieście i dłuższych wycieczkach wspaniale.
Hamulce z przodu powinny być wydajniejsze.
4,0
Karoseria
Karoseria dobrze zabezpieczona przed rdzą. Wysokie kombi , bardzo praktyczne. Nie trzeszczy. Dobre spasowanie. Odporne na uszkodzenia materiały. Wygodnie się wsiada nieco starszym kierowcą. Drzwi mają niefortunne, ostre górne krawędzie. Tylna klapa jest duża , można nia oberwać, jeśli się nie uważa.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność na wprost. Usytuowanie kierowcy wyższe niż w osobówkach.
Na boki do przodu widoczność utrudniają szerokie słupki, z tyłu również. Dobre lusterka rekompensują to.
Pasażerowie również mają wyższe siedzenie, mogą podziwiać widoki.
Słabe przednie reflektory.
5,0
Ergonomia
Bardzo praktyczny jak na klasę budżetową. Wszystko co trzeba jest pod ręką. Panel przycisków.
Dobre wyposażenie. Klimatyzacja, czujniki parkowania, systemy kontroli trakcji, porządne radio,
3 x gniazda 12v, wyjście aux, mini jack, schowki. składane i łatwe w wyciąganiu fotele itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna wentylacja i klimatyzacja, tak w lecie jak i zimie.
W zimę auto szybko się nagrzewa, jak na diesla.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ogrom miejsca. Z tyłu szczególnie ci z długimi nogami mogą trochę cierpieć.
Bagażnik ogromny. Dwa duże psy mogą tam spać.
3,0
Wyciszenie
Trzycylindrowy silnik jest dość głośny. Do 100km/h jest spokojnie, można rozmawiać. Powyżej wiadomo, obroty silnika.
Wysokie auto stawia duży opór powietrzu.
Nie jest to jednak bardzo męczące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest właśnie kwintesencja tego auta. Taniość użytkowania. Małe zużycie paliwa. Sami to zobaczycie na autostradzie. Młodzi w pięknych limuzynach benzynowych muszą jechać 130 a tanie Skody na ON 170 km/h.
Części są tanie, Wszyscy mechanicy umieją to naprawić. Duże forum entuzjastów (porady). Niezawodność.