Zawieszenie
: Na początku trochę stukało - po regulacji w ASO jest OK.
4,0
Całokształt
Pomimo detali do których się przyczepiałem, uważam, że autko jest całkiem przyjemne. Jedynie co bym w nim chciał zmienić to silnik na 1,9 TDI.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest największą bolączką tego samochodu. 3 cylindrowy TDI chodzi jak traktorek, dość głośny - na tyle, że w trasie męczy po dłuższym czasie. Poza tym dynamika tego silnika pozostawia wiele do życzenia - do 2,5 tyś obrotów praktycznie nie ma mocy, po przekroczeniu nagle dostaje "kopa" i już idzie jak należy. Niestety jest to dość męczące w jeździe miejskiej, ponieważ ciężko płynnie przyspieszać - szczególnie na 1 i 2 biegu. W trasie efektywny zakres obrotów to 2,5 - 3,8 tysiąca - trochę mało.
4,0
Skrzynia biegów
Sama precyzja zmiany biegów jest doskonała, niestety zestopniowanie jej z silnikiem jest takie sobie - 3 bieg kończy się przy 110km/h - podczas wyprzedzania na trasie redukcja do 3 jest trochę bez sensu, gdyż w połowie manewru i tak trzeba zmienić bieg na 4.
5,0
Układ jezdny
Tu Roomster pokazuje klasę. Zawieszenie jest dość twarde, więc nawet przy większych prędkościach pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra - jedynym mankamentem jest widoczność w górę przez przednią szybę - stojąc pod światłami trzeba się niekiedy wychylić do przodu aby zobaczyć sygnalizator.
4,0
Ergonomia
Brak w standardzie lampki dla pasażerów z tyłu. Ta przednia w zasadzie tylko oświetla przednie siedzenia. Gniazdko zapalniczki w okolicach hamulca ręcznego - kabelek od nawigacji GPS do gniazda ledwie wystarcza :)
Radio firmowe bardzo przyjemne w obsłudze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Półautomatyczna regulacja temperatury nie zawsze poprawnie działa - szczególnie z wyłączoną klimatyzacją - nie można płynnie ustawić temperatury grzania, termostat sam załącza i wyłącza grzanie przez co dmucha albo zimne albo gorące powietrze. Bez włączonej klimy szyba przednia ma tendencję do parowania, nawet przy nadmuchu na szybę. Nagrzewnica jest niedaleko pedału gazu i trochę promieniuje ciepłem, co przy dłuższej jeździe nieco przegrzewa prawą nogę (pomimo zimnego nadmuchu z wentylacji).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj się nie mam gdzie przyczepić - miejsca jest pod dostatkiem, zarówno z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest przeciętne - słychać go bardzo na każdych obrotach i przy każdej prędkości. Poza tym wyciszenie odgłosów z zewnątrz jest dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie około 6 - 6,5 litra. Nawet przy bardzo dynamicznej jeździe ciężko przekroczyć 7 litrów.
Co do cen napraw się nie wypowiadam (samochód firmowy), jednak czas napraw w serwisach porażający - wymiana zbitego reflektora i błotnika po stłuczce 6 tygodni !!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównując do innym aut w tym segmencie, uważam Roomstera za ciekawą propozycję cenową.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza plastikową osłoną regulacji wysokości pasów jeszcze nic nie odpadło :) Plastiki na razie nie trzeszczą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 80KM 59kW
[l/100km]