Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Roomster Mikrovan

Cyniczny_Podatnik, 13 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V 105KM 77kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jest to dosyć pakowne auto
3,0
Całokształt
Oceniam auto jeżdżące w firmie, intensywnie eksploatowane a uwagi pochodzą nie tylko ode mnie ale również od współpracowników. Ogólnie byłoby dobrze gdyby nie potworny hałas podczas jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Typowa szesnastozaworowa jednostka. Na niskich obrotach słaby, później trochę lepiej, naprawdę mocny robi się powyżej 3500 obrotów, ale ceną za osiągi jest nieprawdopodobny hałas i duże spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych uwag, skrzynia biegów chodzi bardzo ładnie, krótkie skoki drążka, przełącza się bez oporów na poszczególne biegi, z przyjemnym \"kliknięciem\". Naprawdę fajnie!
2,0
Układ jezdny
Pijana świnia to najlepsze określenie dla tego auta. Lekki przód, duża masa na tylnej osi, to się nie może dobrze prowadzić. Pomagają dobre opony ale zimą jest kłopot: 16-zaworowiec bardzo chętnie wchodzi na obroty więc bardzo łatwo zerwać przyczepność przednich kół. Rozstaw osi z przodu jest mniejszy (przód to platforma fabii, tył Octavii), w związku z tym na koleinach zachowuje się nieprzewidywalnie, a zimą jest już po prostu niebezpiecznie.
Komfort
1,0
Widoczność
mała szyba z przodu, bardzo grube przednie słupki, niefortunnie uformowane przednie boczne szyby, tył dostawczaka. Dużo martwych punktów.
4,0
Ergonomia
Kokpit to kolejne niemieckie auto z grupy VAG. Jedna uwaga, przy wchodzeniu do auta trzeba uważać na górny róg przednich drzwi - można sobie wybić oko!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szału nie ma, latem mimo włączonej klimatyzacji w środku robi się zaduch. Ciężko wytrzymać zwłaszcza na tylnych siedzeniach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździmy często w 4 osoby nawet na duże odległości w delegacje, w bagażniku sterta toreb, laptopów, rzutników itp., można to jakoś wytrzymać bez zbytnich wyrzeczeń.
1,0
Wyciszenie
Nie wiem jak to opisać... powyżej 90 km/h mam wrażenie że pasażer obok włączył wiertarkę i trzyma mi ją przy uchu! bez wątpienia jest to największa wada tego samochodu. Może się wydawać że ten parametr nie jest tak istotny ale na dłuższym dystansie, gdy w aucie trzeba spędzić kilka godzin, urasta to do wielkiego problemu. Auto może bez większego wysiłku utrzymywać prędkość 140 km/h na autostradzie, ale kierowca na dłuższą metę tego nie zniesie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od stylu jazdy a w firmie raczej się nie stosuje zasad eco-driving\'u, ale obiektywnie patrząc na rezultaty nie jest źle. Ot, taki średniak.
4,0
Stosunek jakość/cena
porównując ofertę innych producentów nie jest źle, choć chyba lepszym rozwiązaniem byłaby Octavia Tour lub może Hyundai i30SW.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co jakiś czas zapala się kontrolka silnika, serwis nie wie co to może być, może sonda lambda, może coś innego. Poza tym raczej nie ma powodów do narzekania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic. Ale to nowe auto, regularnie serwisowane w ASO.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Roomster Mikrovan