Za tą cenę można kupić lepszy samochód. Wybrałem Skodę, bo słyszałem opinie, że kiepska reputacja tej marki to już nieaktualny mit. To jednak nieprawda - to są wciąż średnio (lub nawet słabo) wykonane samochody. Nigdy więcej Skody.
Wrażenia
4,0
Silnik
Znana z VW jednostka, żadna rewelacja, ale przyczepić się w sumie nie ma czego.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia co najwyżej przeciętna. Jeśli ktoś nigdy nie jeździł niczym ze "średniej półki", to nie zauważy, że coś z nią jest nie tak.
2,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dość niepewnie, nie ma się poczucia kontroli nad nim, szczególnie na nierówniej (np. pofałdowanej) nawierzchni czy w koleinach. Łatwo traci przyczepność przy skręcaniu na mokrej nawierzchni (wersja bez kontroli trakcji). Nieprecyzyjny układ kierowniczy. Tłumienie nierówności w miarę dobre.
Komfort
2,0
Widoczność
Boczne przednie szyby to jedno wielkie nieporozumienie. Pilot Boeinga więcej widzi przez swoje okna. Grube przednie słupki nie polepszają sytuacji.
3,0
Ergonomia
Nie mam większych uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z Climatronic.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest stosunkowo wąski, fotele też są wąskie (szczególnie przednie). Na nogi miejsca jest sporo, również z tyłu. Bagażnik bardzo duży.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 110-120 km/h jest w miarę OK. Później hałas staje się nieznośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Comfort, 69 tys. zł - za tą cenę spodziewałem się lepszego wykończenia i lepszej jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiące fotele, szczególnie przedni fotel pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad rok eksploatacji nic się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 105KM 77kW
[l/100km]