Samochód jest udaną i przemyślaną konstrukcją. Serdecznie polecam go z normalnym silnikiem benzynowym bez turbo (ja mam 1.4 85km). Naprawdę daje radę jako samochód rodzinny dla rodziny 2+2 na codzienne dojazdy w mieście i wakacje kilka razy w roku na terenie kraju (dojazd 300km). Na dłuższe trasy przydałby się mocniejszy silnik. Miejsca w środku nie brakuje. Duży plus za regulację tylnych siedzeń - można dzieciom opuścić oparcia do spania oraz za możliwość wyciągnięcia i zostawienia w domu środkowego tylnego fotela - powiększenie bagażnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry do miasta na codzień i wakacje w kraju kilka razy w roku. Umiarkowane spalanie w mieście w okolicy 8l/100km. W trasie jadąc eco 70-80km przy 2 dorosłych osobach, dwójce dzieci i pełnym bagażniku ok 6l/100km. Czuć jednak, że dłuższa jazda autostradą powyżej 120km/h męczy Roomster. Nie ma takiego komfortu prowadzenia jak np. w 1.9TDI 100km.
4,0
Skrzynia biegów
Lubi czasem przychaczyć na wstecznym biegu. Być może ten typ tak ma, lub ja mam za silną rękę
5,0
Układ jezdny
Auto stabilne i komfortowe. Udany kompromis między twardością a komfortem.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest jedną z wad Roomstera. Co tu dużo mówić - jak w bunkrze. Nie jest jednak tragicznie i można się do tego przyzwyczaić. Natomiast widoczność do tyłu i po skosie w tył to bajka.
5,0
Ergonomia
Wszystko w tym aucie jest pod ręką. Ja jestem fanem kokpitów VAG. Można uważać je za nudne, ale to jest przecież auto, a nie wystawa sztuki :) Ma być praktycznie. Jedyną rzecz, którą można było zrobić lepiej to zamienić pokrętła wentylacji z radiem na konsoli środkowej. Wtedy radio byłoby wyżej i czas oderwania wzroku od drogi byłby krótszy. Jednak to jest już trochę czepianie się. Duży plus za bagażnik z haczykami i półeczkami po bokach. Warto było doinwestować w pakiet schowków (schowki pod fotelami, schowek na okulary, schowki w tylnych drzwiach itd.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko nagrzewa się i chłodzi. Nie mam zastrzeżeń ani problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kategorii Roomster jest genialny. W porównaniu do Fabii kombi o wiele wygodniej siada się z tyłu. Duży plus za możliwość wyjęcia środkowego siedzenia z tyłu i powiększenie w ten sposób bagażnika.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przy średniawe, ale jest to odczuwalne dopiero powyżej 100km/h. Coś za coś. Kupując nową dużą Skodę w cenie VW Polo musieli na czymś zaoszczędzić. Lepiej było zaoszczędzić na wyciszeniu niż na silniku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są przeciętne. Po trzech latach na olej, klocki hamulcowe itd. zapłaciłem mniej więcej tyle samo co w przypadku Fiata Pandy. Być może jest trochę drożej, ale na pewno nie jest to odczuwalne dla portfela. Silnik 1.4 benzyna 85KM jest w miarę oszczędny
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie zakupu nowego auta 43tyś zł. było to chyba największe auto w tej cenie jakie można było kupić w 2013r.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tfu, tfu odpukać przez 3lata żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tfu, tfu odpukać przez 3lata żadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]